| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
KÖPES
KÖPES: Remote oljefilterfäste
|
997 besök totalt |
|
Gärna för Cheva, men det mesta kan vara av intresse. Behöver inte ett helt kit, det räcker med själva aluklumpen som håller oljefiltret. allt av intresse, PMa vad du har liggandes.
Sån här alltså;
|
||||
|
_________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Kan den här duga? Säkerligen USA-inspirerad, då den suttit på min USA-importerade Datsun
.
Den gängade "rörstumpen" för att fästa oljefiltret i aluklumpen saknas.... möjligt att den kanske finns någon annanstans, men det är nog inte att räkna med. _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
|
Re: filterkit.
Dubbel hållare går bort
Även om det plötsligt blev lockande att köra grov- och finfiltrering...
Här fanns ju lite grejor liggandes i gömmorna! Tjineserna kan visst tillverka sånt där också ser jag.
Klarar den oljefilter med 80mm ytterdiameter och finns det tillräckligt med gods i mitten för att gänga upp för ett M22-rör istället för det som satt där tidigare? Borde alltså vara typ 26-28mm gods i mitten för att det ska funka...
Den vänstra biten är den jag behöver i så fall. Frågorna är samma där som ovan. |
||||
|
Bombar på med bilder
Ser ut att motsvara dina önskemål om mått. Yttermåttet som inte syns så tydligt är 89mm _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
||||
![]() |
KÖPES
|
997 besök totalt |