Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 111, 112, 113 >> 38 besök senaste veckan (473368 totalt) |
Re:
Annons på Rejsa: ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
|
||
Re:
Attans! Fälgarna går inte fritt över M2'ans bromsok. Fattas några enstaka mm axiellt ![]() ![]() Så det blev till att göra en säljesannons: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ ![]() |
||
![]() Såhär alltså.... hemma där jag parkerar bilen så är gatan väldigt smal. Det betyder att jag inte bör parkera ens fem cm från trottoarkanten för då ligger backspegeln risigt till. Eller värre. Så jag försöker parkera så nära kanten som möjligt vilket resulterar i att jag då och då skrapar fälgen mot trottoarkanten ![]() ![]() Jag kan ju lämna fälgen på renovering så den blir OK igen. Men då kommer jag ju bara skrapa sönder den igen. Finns det någon vettig lösning som kan skydda fälgkanten? Jag har sett någon plastlist som man klipper till lagom längd och klistrar fast vilket känns som en tveksam lösning. Att sätta på för breda däck för fälgen är ju inte heller en helt optimal lösning. Har för mig att OZ har någon fälg med en löstagbar kromad skyddslist? Hjääälp ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
|
||
Mycket lyckad dag på Mantorp med Drivers Club (tack till Michael Gumowski som driver det hele!)
Jag tog bara ett endaste foto på hela dagen. Det är det här fotot som sammanfattar dagen för egen del ganska bra ![]() ![]() Väderprognoserna sa att det skulle vara regn fram till kl 14 och sen sol. Några fegisar ![]() ![]() Jag rullade alltså i lugnan ro iväg från Stockholm på förmiddagen. Bitvis var det sjukt mycket regn längs vägen och det blev till att köra lugnt som attan med rdäcken. Men jag hade ju ingen brådska! Väl på plats var det många välkända ansikten, bland annat Christopher och Tobias som driver Rdäck.se. Christopher har en exakt likadan blå M2 som jag har så jag tänkte det kunde vara kul att samköra lite ute på banan ![]() ![]() ![]() Hursomhelst, jag rullade ut de första passen i blötan. Mina Toyo R888 hade lagligt mönster men oj vad det var halt. Eller snarare OOJOJOJ vad det var halt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efter att ha kört med antispinnen i halvläge (Track mode) en massa varv så tänkte jag att det var bäst att jag fick ta hand om framfarten helt själv, så jag stängde av hjälpsystemen helt. Det gällde bara att inte tappa koncentrationen och slarva någonstans i blötan och halkan. Och jag tyckte nog att i slutet på långrakan (där det bland annat rinner vatten tvärs över banan ett litet parti i inbromsningzonen) var det ganska skönt att ABS'en inte går att stänga av ![]() Efter att ha kört upp en stor del av tanken och varit och tankat så började det torka upp och en helt annan typ av bankörning påbörjades ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så jag fick bli snällare och mjukare allt eftersom dagen gick för att kompensera ![]() Efter att ha fått åkt och tankat... igen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag loggade körningen från och med att det torkat upp. Och jag måste säga att jag är lite besviken på att det som bäst blev bara 1:30.8. Jag ska lägga upp loggen och jämföra med förra årets logg. Jag hade många varv där jag var flera tiondelar snabbare genom parisen, chikanen och rakan men där jag förlorade rubbet i hårnålen ![]() ![]() ![]() ![]() Vad ska man säga, det är verkligen kanon med open pit. Trots att jag kom ner kring lunch så körde jag 24 mil på banan!!!! (se foto ännu igen ![]() Tack till alla för en jättetrevlig dag! PS: Tack till Danne på Bandhagens Däck som hjälpte till med bromsvätskebyte innan träffen (Motuls sexhundra). Med tanke på hur varmt det blev i bromsarna så var det en utmärkt åtgärd ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Tre olika varv igår:
![]() Sumpar tid i hårnålen i ena varvet och sumpar tid i depåkurvan på det andra. Snabbaste varvet igår (rött 1:30.8) mot snabbaste varvet förra året (blått 1:30.6): ![]() Snabbare däck förra året. Men mer osäker förare i (helt nya) bilen förra året också. _________________ ![]() |
||
|
||
Re:
Fina grafer! Vad använder du för loggutrustning? ![]() _________________ Per Junestam |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 111, 112, 113 >> 38 besök senaste veckan (473368 totalt) |