Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian".
tråden läst  
103163 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
 
   
DJ
NL





Här sedan: 03 Maj 2004
Inlägg: 7911
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Okt 2017 18:05     Re: Citera

Tord skrev:


Vad säger ni om att vrida motorn 9 grader? Såg på en megabusa att motorn satt vriden, det skulle lösa en del...


Ser lite märkligt ut.
Varför vill du vrida? För att få plats? Är det inte bättre att sidoförskjuta lite. Kardanen måste väl inte gå precis rakt mitt i kardantunneln, utan kan ha lite vinkel. Jag skulle nog hellre göra så, och har för mig jag sett det förut på nån räserbil (där motorn satt lite offset av en helt annan anledning, för att kompensera förarvikten och få jämnare viktfördelning).

Visserligen borde din idé funka med CV-knutar och halva vinkeln i varje ände. Men känslan att titta ner i motorrummet och motorn sitter snett?


_________________

Porsche Boxster S
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tord
Ekerö





Här sedan: 07 Jun 2004
Inlägg: 7772
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Okt 2017 16:42     Citera

Det kosmetiska kan jag leva med, det finns annat som kan utmana en estet på denna bil... funktionsmässigt var min fundering...


_________________
Tord Ringenha11
Hånglian
Kebabracing
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian".
tråden läst  
103163 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 20, 21, 22

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.302 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec