Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian". | << 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 23 besök senaste veckan (135145 totalt) |
Ser lite märkligt ut. Varför vill du vrida? För att få plats? Är det inte bättre att sidoförskjuta lite. Kardanen måste väl inte gå precis rakt mitt i kardantunneln, utan kan ha lite vinkel. Jag skulle nog hellre göra så, och har för mig jag sett det förut på nån räserbil (där motorn satt lite offset av en helt annan anledning, för att kompensera förarvikten och få jämnare viktfördelning). Visserligen borde din idé funka med CV-knutar och halva vinkeln i varje ände. Men känslan att titta ner i motorrummet och motorn sitter snett? _________________ Ny kulbil i garaget. |
||
Nope, jag tycker som ovan. Fast med någon lämpligare spis än MC-motor, Duratec är ju väldigt safe om man vill hålla sig till 4 cylindrar men varför inte någon progressiv EcoBoost? https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_E _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Tänk då så här. Kommer den någonsin att bli/se ut så där om du behåller den. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Finns det en sportslig chans att du får ihop den igen så behåll. Givet!
Men, om du innerst inne vet att det inte kommer att ske så sälj. Jag tycker ju liksom alla andra att den är supercool och hade gärna velat ha en. Fast personligen hade jag låtit den gamla rovan vara kvar men trimmat den lite. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
+1 Just nu känner jag mig som mästare på halvfärdiga projekt och tänker mig hellre att satsa helhjärtat på ett projekt i taget än att hålla på med flera olika samtidigt som aldrig blir klara och som jag har plöjt ner pengar i... Det jag inte hinner får jag dåligt samvete för, tar tid och kraft mentalt att tänka på, osv _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
Tack, ni är ungefär lika splittrade som jag är!
Just nu mår jag inte dåligt över att den står, den står inne och jag har inte nåt annat som behöver platsen. Men rejsbilen tar som vanligt mesta uppmärksamheten... vilket känns rätt ok, nångång vore det bra med en rejsbil som bara behöver lite service mellan tävlingarna _________________ Tord Ringenha11 |
||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Gött! Det behövs alltid en byggtråd om en Anglia. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Det här var kul att läsa!
_________________ Tord Ringenha11 |
||
Nu har bilen fått ett nytt hem och har rostlagats, blästrats och målats dov grå färg, total nerplockad. Konventerad till ford Pinto motor och en 5vx type 9 låda, bakaxel har äntligen fått diffat bak och rätt utväxling, nu följer ihopplockning av karossdelar m.m.
Bilder kommer under hand. _________________ Michael Johanson |
||
|
||
Yes, Pinto ftw. Leta efter 2.0 blocket som heter 205 från insprutningsmodeller. Det är generellt starkare och har bättre flödande portar i toppen. Motorbeteckning TL20EFI. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||
Våra race- och banåkarbilar Ford Anglia 1960. Den bitvis urspårade tråden om "Hånglian". | << 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 23 besök senaste veckan (135145 totalt) |