| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Rejält udda banbilsbygge (raggarbil som ni säger)
|
6 besök senaste veckan (5460 totalt) |
|
Det är en 1969 Buick Electra Bilen har multi-$ ombyggd ram o bakvagn..framvagnens ev modifieringar är okända för mej dock
Spisen uppiffad till närmare 500hk Jag gissar på att den är rejält understyrd pga vikten o rejäla bakdäck..iaf. tills han aktiverar trotteln. Banpremiär planerad till oktober...banbilder o film ska komma efter detta enligt ägaren! Kul med folk som bygger i uppförsbacke iaf.
_________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||||
|
|
||||||
|
"The car should be completed in 2004 with testing completed for 2005 assault on the Silver State race she was designed for"
Ser ut som målet faktiskt egentligen är något sorts higway race... Edit:tråden där bilderna är snodda http://www.aaca.org/ubbthreads/showf _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||||
|
Silver State Classic är ingen lekstuga för nybörjare. http://www.silverstateclassic.com/
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
oj oj oj vilken pimppråm!!
Hade varit såååååå fet med rosa långhårig plysch och några tärningar
|
||||||
Hmm som jag förstår det ligger rekordet på ca 332 km/h. Visst är det förbaskat snabbt, men är det genomsnittshastighet eller högsta uppnådda hastighet vi snackar? _________________ Johan Meissner |
||||||
genomsnittshastigheten över en viss sträcka är det som räknas... dock finns det olika klasser att ställa upp i, tex 100, 120, 140, 160 mph och sen finns det visst en som heter något i stil med open class där bilar som kan snitta över 160 kör
EDIT: lite OT, men varför är alla amerikanska sidor så förbaskat fult designade? om man ens kan tala om design.. (tänkte i detta fallet på www.silverstateclassic.com )
|
||||||
orkade in fubba in JPG bilden som finns på websidan.. men tryck på RECORDS... där står det AVERAGE speed på 207,78 Mph... ... fast när man läste beskrivningen så var det för helt vanliga bilar endast en kurva som dom varnade för... resten tog vilken bil som helst lätt i 130 Mph.... så det är väl ganska rakt får man förmoda.... fast i dom farterna så är det hårresande ändå.......
Men det verkar ha varit en Chrysler LeBaron som dom körde med .... se nu vart jag som Chrysler ägare stolt
|
||||||
|
Läste just det här... på FAQ
What speed do you recommend for first time entrants? Some rules apply here, but the important thing is to pick a speed that you and your car are comfortable with. At the next event, you will have no problem deciding what adrenaline level is appropriate. The rules say first timers must enter a target speed between 95 mph and 130 mph. A target of 130 mph allow you a tech speed of 165 mph, and that's very fast for for the first time on an unfamiliar road. Of course, for brave souls with lots of prior racing experience and racing licenses, waivers to higher speed brackets may be granted. Relevant experience would be attendance at a commercial school (Barber, Bondurant, Russel, etc), club driving schools (SCCA, Porsche Club, etc), racing experience or competition licenses. A waver can be requested by writing to the Event Director, with appropriate supporting documentation. The decision of the Event Director is final. Fasiken... det här eventet verkar ju helballt....... det måste jag bara göra........ nån som vill hänga med som kartis? Tror nog jag kan få dispens och ställa upp i Unlimited klassen......hmmm nu är det bara bil som fattas?
|
||||||
Ja, det är chrysler som bygger och äger Jeep Grand Cherokeen...... har jag för mig iaf.....
|
||||||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Klart sköna tävlingar de har i USA. Det var ju ett enkelt reglemente:
Så man stänger alltså helt enkelt av fjorton mil väg och kör så fort man kan med allt ifrån standardbilar till snabba tävlingsbilar. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Ah jo just det ja, eller DaimlerChrysler är det väl. _________________ Johan Meissner |
||||||
Hallå hallå ...det är Cadillac som är pimppråmen i GM-familjen
Buick är för finsmakarna
|
||||||
|
Tja, det första jag kom att tänka på vore om inte en handfull SLC-byggen skulle platsa riktigt bra.
Vad säger du Fredrik om en V8 BMW, Saab Turbo...eller varför inte *har glömt hans namn* den blå Porschen med dubbelturbo som går "ganska hyffsat"... Jasså, ingen vågade åka med... Tror jag är rätt hyffsad på att läsa lite karta. Det svängde ju aldrig ändå.
Föresten, vill du så kan du även få köra dieselsaab, det handlar bara om krokodilgäspet som Bisting brukar säga.
|
||||||
|
Apropå snabba pråmar, vad hände med den Cheva 57 med Vettehjulupphängningar, rörram och 500cui-motor som Power magazine hade som projektbil för en massa år sen? Skulle ju eventuellt körts i special sallon, men den klassen försvann ju.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Står väl antagligen kvar hemma i garaget hos Kjelle Power
|
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
6 besök senaste veckan (5460 totalt) |