Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
1771 besök totalt |
KÖPES: plåtformningsverktyg
Har en långsiktig plan över att skaffa lite mer verktyg för plåtformning. Innan jag springer och köper nya grejer, hoppas jag någon har saker liggandes i garaget som de inte anser sig behöva längre. Skicket kan vara sekundärt, har inget emot äldre maskiner som behöver lite renovering tex. Även trasiga maskiner/lik eller liknande är intressant. Söker i första hand; Krymp/sträckmaskin Köpt Kantbock/kantpress för att bocka plåt Vals Köpt Fals Köpt Engelskt hjul Köpt Plåtsax CNC plasmabord Även handverktyg, så som nibbler, plåthammare och mothåll (inte biltema/jula), sandsäck (jo, jag vet att man kan göra en själv) mm. Råkar någon sitta på en 220V bänksvarv av mindre modell som fortfarande orkar skära aluminium, så hade det också varit välkommet. ![]() Kompakta maskiner premieras. Inga 7 tonsmaskiner eftersom det helt enkelt inte får plats... |
Upp!
Svarv avbockad! Söker fortfarande; Krymp/sträckmaskin Kantbock/kantpress för att bocka plåt Vals Engelskt hjul Stationär plåtsax Eldriven nibbler |
Jag misstänker att du föredrar gamla, begagnade kvalitetsmaskiner MEN här kommer ett tips på en ny, billig maskin. Jag sökte en elektrisk Nibbler eller plåtsax och googlade därför runt en stund. Många var nöjda med Julas elektriska plåtsax för 800:- så jag köpte en och blev också väldigt nöjd. Klipper rakt och snyggt, klarar 2,5mm plåt och har vändbara skär. Jag blir sällan helt nöjd med billiga handmaskiner men denna var en positiv överraskning!
Mvh /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
Bra tips!
Inget jag slänger mig iväg och köper direkt eftersom behovet egentligen inte finns idag. Men hittar jag inget annat får det bli en sådan ![]() Upp med annonsen! ![]() |
![]() Mycket är löst redan. Letar dock efter ett CNC-plasmabord. Påbörjat hemmaprojekt eller avdankad historia med renoveringsbehov eller sprillans nytt. Allt är intressant, med eller utan själva plasmaskäraren. ![]() |
![]() |
KÖPES
![]() |
1771 besök totalt |