Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: plåtformningsverktyg
1771 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Har en långsiktig plan över att skaffa lite mer verktyg för plåtformning. Innan jag springer och köper nya grejer, hoppas jag någon har saker liggandes i garaget som de inte anser sig behöva längre. Skicket kan vara sekundärt, har inget emot äldre maskiner som behöver lite renovering tex. Även trasiga maskiner/lik eller liknande är intressant.

Söker i första hand;
Krymp/sträckmaskin Köpt
Kantbock/kantpress för att bocka plåt
Vals Köpt
Fals Köpt
Engelskt hjul Köpt
Plåtsax
CNC plasmabord

Även handverktyg, så som nibbler, plåthammare och mothåll (inte biltema/jula), sandsäck (jo, jag vet att man kan göra en själv) mm.

Råkar någon sitta på en 220V bänksvarv av mindre modell som fortfarande orkar skära aluminium, så hade det också varit välkommet. thumbs up Köpt

Kompakta maskiner premieras. Inga 7 tonsmaskiner eftersom det helt enkelt inte får plats...
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Upp!

Svarv avbockad!

Söker fortfarande;
Krymp/sträckmaskin
Kantbock/kantpress för att bocka plåt
Vals
Engelskt hjul
Stationär plåtsax
Eldriven nibbler
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006

Jag misstänker att du föredrar gamla, begagnade kvalitetsmaskiner MEN här kommer ett tips på en ny, billig maskin. Jag sökte en elektrisk Nibbler eller plåtsax och googlade därför runt en stund. Många var nöjda med Julas elektriska plåtsax för 800:- så jag köpte en och blev också väldigt nöjd. Klipper rakt och snyggt, klarar 2,5mm plåt och har vändbara skär. Jag blir sällan helt nöjd med billiga handmaskiner men denna var en positiv överraskning!
Mvh /Claes

Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Bra tips!
Inget jag slänger mig iväg och köper direkt eftersom behovet egentligen inte finns idag. Men hittar jag inget annat får det bli en sådan thumbs up

Upp med annonsen! thumbs up
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Mycket är löst redan. Letar dock efter ett CNC-plasmabord. Påbörjat hemmaprojekt eller avdankad historia med renoveringsbehov eller sprillans nytt. Allt är intressant, med eller utan själva plasmaskäraren.
Citera
KÖPES
1771 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande