Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (24897 totalt) |
Re:
I usa ja, ja tror den kommer gå hög 11a låg 12a här i swe men ja kan ha fel..min 991a kör dom 10or lätt med i USA org ja körde 11,01 här i swe så inget göra sig lustig här! _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Så du menar att fysiklagarna skiljer sig mellan kontinenterna? Utveckla gärna, men inte i tråden om min bil. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
Nej.. Du kör säkert en låg 11a.. ![]() Uppdatera gärna sen hur det gick ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Fysiken är densamma men tillgången på plana permanent preppade banor är väldigt olika.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Re:
Visst är det så, och det påverkar bilar som behöver grepp. Tror du en 458a tappar en sekund på preppat vs opreppat? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Jag har ingen aning om hur mycket den tappar men den kommer gå långsammare på en tillfällig bana mot en dedikerad bana det är ju ganska säkert. Sen ska ju allt stämma med lufttemp, bantemp, däcktemp osv. men det ska bli kul att se vad den presterar för tider.
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Re:
Jag sitter på svaret, eftersom jag kört den ett par tusen mil på gata. Det kan vara lite halt på ettan, men från tvåan och uppåt så greppar det bra rakt fram. Dock så är det underhållande att läsa vad ni på läktaren tror. ![]() _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Även att jag inte kör dragracing aktivt längre blir det ju nån repa då och då typ action meet. Land racing eller nått så ja kan ju lite om ur man göra och hur man får bilen att få rätt okey på
402m Nä ja äger ingen 458 men har åkt i många och kört en del och det är en fin bil. Att sen den är testad till 11,3-11,4 av många är trevligt min tro att den kommer gå hög 11a grundar jag på att det alltid är Svårt att få till det här i swe men lyckas du är det ju grymt. Nu skulle du ju köra 201m men det säger ju som sagt endel. Ska bli kul att se vad det blev sen, jag hade säkert fel men ja kan få tro nått ändå _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Vad fan har hänt med alla, lättkränktheten genomsyrar hela samhället nu.
Det är väl skitintressant att se vad det blir irl även om det är 201m? Mvh Erik wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Re:
Faktaresistens och ignorans florerar det med...
Så snart jag kan hitta (hyptetiskt avlyst) 402m torr asfalt så dammar jag av min 10hz-gps och testar. ![]() _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
Ja kör bättre tider på gatan än på strippen tyvärr _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Efter en vända på Elmia så har den hunnit bli besiktigad. Utan anmärkning som vanligt. Det verkar som dom utför en tredjedel av testerna i brist på kunskap om bilen.
Nu ska den bara få olje- och airbagbyte fixat - sen är den klar för säsongen. Det visade sig att det satt en airbag från Takata på passagerarsidan. Hittade även bakdäck till Street Week här om dagen, så nu kan jag nöta ner befintliga fram till V28 ![]() ![]() _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
Skapligt. Matsedeln är nästan helt spikad. Drinkarna till cocktailtimmen har vi koll på. Spisplatta, Paella-panna och muurikka finns. Grill är inte helt utrett ännu - om det får bli gasol eller kol. Det som är kvar att lösa är eventuella väggar till mat-tältet samt luftmadrass/tält för sovandet. Tanken är att ha Teslan som campingfordon. Det hade varit smutt att byta upp sig till en Model X för att få dragkrok. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
I helgen provade jag en repa, första och enda försöket. Däck från 2013 och när jag stod i stage så kom jag på den "briljanta" idén att växla själv istället för att lämna det till något som programmerats av F1-ingenjörer. Utrymme för förbättring finns. 1,9 i 60-fot, 7,5/160km/h på 201 och 11,5/204 på 402 _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
Det var på en stripp. edit: https://www.facebook.com/photo.php?f ![]() _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
Det är inte fästet det hänger på-Det är föraren som gör att den inte går fortare än en 12:a Såvida Ni inte räknar 11 sek på 200 vilket är det som körs. Dåligt vrid och dåligt fäste de första växlarna gör bilen chanslös men det är kul att folk försöker. Hur många gånger har vi inte sett ägare av exotiska bilar bli torkade med halva strippen av en "raggarbil"? Olika bilar har olika användningsområden _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (24897 totalt) |