Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
F 430 Modena!!!
<<   1, 2
3271 besök totalt
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

ok att ta med testarossan som nackvridare va kanske liiiite brutalt.. men utsende mäsigt är den 10ggr grymmare än alla dessa plastiga japs inspererade ferraris.. nä tacka vet ja lancia delta intergrale.. dom e coola..

/Björne som inte gillar japs inspererade tvålbilar...
(man skulle ju kunna tro att dom är utslipade ur en tvål... hehe...)

ps. f355 challenge fanns det väl en bil som hette? har ett svagt minne av det sen barnåren..

BMW Abuser
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Är inte självaste vitsen med att ha paddlar istället för växelspak just att man ska växla mitt i kurvorna och slippa släppa ratten?
På raksträckorna kan man växla med en spak på andra sidan bilen...
F40 är ju massproducerad så såna kan man trots allt köpa om man bara verkligen vill.

Tyresö
Här sen Feb 2003

Gissa vad jag tycker om posör-plast-Fiat
Paddlar????? det är väl för.... ingen kanot vi talar om thumbs down
En riktig Ferrari har sjävlklart en tunn kromad växelspak som löper i en stål eller aluminiumkuliss!
Allt annat är pubertalt och passar möjligen Fiat, men aldrig på en riktig Ferrari
F40 är den sista riktiga Ferrarin thumbs up Senare modeller går under betäckningen Fiat-Sport
Alla håller självklart med eller hur

okej när jag spytt min galla över dagens Fiat Sport, så får jag väl visa hur jag tycker dom ser bäst ut.

250 Swb (tdf)

275 GTB

och alla som tycker dessa är fula räcker upp en hand!

Såååå nu är jag lugn o fin igen, min allergi mot moderna plastracers tar sig märkliga uttryck ibland, förlåt!

Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Daniel Ekström skrev:
Nu börjar dom se ut som dom ska
Gamla fiat som tex testarossa och F40 gillar jag inte alls. Inte en vacker linje på hela bilen.

Andreas Lidström skrev:

EDIT: Varför kan inte alla bilfabrikanter se till att de förhatliga paddlarna följer med ratten när man svänger!!!!!!!!!!!! > Det är väl bara en som hajjat detta än...

Flappy paddle gearbox som Clarkson kallar det

Felet är inte att paddlarna inte följer med ratten, felet är att styrväxlen är för högt växlad.
Mer än ett kvarts varv kan aldrig behövas för kursändring.
Eller har Fiat snott styväxeln från någon gammal 50-talsjänkare eller?

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Bosse L skrev:
och alla som tycker dessa är fula räcker upp en hand!

Karlstad
Här sen Apr 2003

SKa jag köpa en en vacker dag så måste det bli en 288 GTo, kan nöja mig med F40:n eftersom GTo:n var förlagan (igentligen var det 288 GTo EVo) till denna. Dessutom så brukas just detta ex på rätt ställe dessutom

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

När vi ändå är inne på paddlar och knappar. Var det inte Porsche som förut envisades med att ha en uppknapp och en nerknapp på var sida om ratten? Det borde man ju verkligen bli förvirrad av.
En ring bakom och en ring framför ratten ā la rally-Peugeot borde ju vara det smidigaste.

Vad det gäller Ferrarin så är jag inte helt förtjust i luftintagen fram, det är snyggare gjort på 360:n.
Annars är den ganska OK men absoult inte i Maranello-klass.

Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

jag gillade den inte alls faktiskt...

en sorts misslyckad blandning av en 360 och en enzo? den kanske växer med tiden men än så länge är den thumbs down

f.ö gillar jag nog 355an bäst... F40 är häftig men inte snygg, 512TB är en annan favorit
360 är väl rätt fina, 550 och 575 är dock bättre, så har jag sagt mitt också.

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vad är det här? Golfspelarbil med gulligullinredning? Ferrari har blivit alldeles för leksak-vräk-tysk-möäääh-kombi. Det var snyggare förr!

//Sitterfortfarandepåjobbetochruttnar

Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004

jag tycker att ferrari gör sjukt snygga bilar...inte för att prata med Enzon'n...det är PORR!!

Sigtuna
Här sen Nov 2003

Tycker 430;in ser lite ut som en tjock tysk - knubbig som en Porsche, ungefär. Fast i en smakfull Armani-kostym då. Den är inte fullt så fin som en 360 och hamnar ljusår ifrån den allsmäktige Enzon, som för övrigt är den snyggaste Ferrarin någonsin och kanske även den snyggaste bilen. Och där påminndes jag återigen att jag måste jobba på att bli miljonär...
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

"Tjock tysk" und "i smakfull Armani-kostym"... Jahaaa, som gamle förbundskanslern Kohl då???

(Nja, jag tycker den är rätt OK, men inredningen, speciellt knapparna på ratten, var väl sådär...)

Mvh
Mangan, för lite att göra på jobbet nu...

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Min rakning top five snygga Ferrari:

1. 750 Monza
2. 250 GT Swb
3. 250 LM
4. 365 BB
5. Dino 206

Fulast:
Testa Rossa -Ser ut som designad av någon sydtysk spoilerterrorist al la Zender på tidigt 80-tal .
(Testarossagälarna lanserades f.ö. av en sådan spoilerterrorist innan de hamnade på Ferrarin...)
SuperAmerica är inte heller precis vacker, men passade säkert de "måttfulla" jänkarna.

Betr. de senanste årens Ferrari tycker jag nog frontmotorbilarna i regel varit mer väldesignade än mittmotorvagnarna. Designen på 355 och 360 etc känns sådär, lite väl vek och japansk i intrycket.

Ferraris designhistoria är rätt spännande från första bilen till idag. få har väl haft så många vackra bilar som Ferrari, samtdigt som man producerat inte så få skräckexempel på smaklös design.
När det gått 20 år tror till jag vare sig Enzo eller 360 kommer att bli ihågkomna för sin vackra design, däremot för sina övriga positiva egenskaper.

Edit: slarvfel i tangentbordsbehandlingen...

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
om man ska göra en lista över dom fem fulaste Ferrarisarna då, hur skulle den se ut? En så kallat F.F.F lista .

Försök gärna att hitta en bild till varje oxå.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Fredrik C skrev:
om man ska göra en lista över dom fem fulaste Ferrarisarna då, hur skulle den se ut? En så kallat F.F.F lista .

Kan inte så mycket om ferrarimodeller. Men det finns nån om heter mondial eller nåt. Den är inte snygg.

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fredrik C skrev:

Ferraris familjebilsspår (412?) på 80-talet var väl ingen hit varken design eller försäljningsmässigt?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Daniel Magnusson skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Andreas Lidström skrev:
EDIT: Varför kan inte alla bilfabrikanter se till att de förhatliga paddlarna följer med ratten när man svänger!!!!!!!!!!!! > Det är väl bara en som hajjat detta än...
Smart?

Saab 9.5 har det.

Jag tror att AL avser BMW.

F 430 Modena!!!
<<   1, 2
3271 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande