Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 2720 besök totalt |
Been there, done that!
Sådärja! Nu har även jag varit där och kört ![]() 3 varv blev det den 23:e! Synd att det var vägarbete på banan dock. Backarna var ju underbara med skönt sug i magen. Helt klart en skön bana.. men erkänn nu - lite hypad är den väl ändå? ![]() Klart imponerande var den gamla golfen (röd) som brände runt och verkade köra ifrån det mesta ![]() PS. Var det Anders J jag träffade där nere? (Jag körde svart Nissan 200SX) Åtminstone en svensk med en silverporsche, men du har väl en gul?.. nåja :-) DS. _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Re: Been there, done that!
om den röda Golfen hade en engelsk flagga bak e det en engelsman som bor nere i Adenau, han nöter runt ganska ofta efter jobbet. Annars finns det väl ett tiotal röda Golfar som alla e lokalbor, Hr Jonsson kör en skruttig gul grej med matchande moderatplåt, han e den som har röda ögon ![]() _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
För att inte riskera att behandla dig nedlåtande vill jag, med stor återhållsamhet, säga att upplevelsen växer med antalet varv man kör. ![]() Sluta nu svära i kyrkan! _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Har inte så jättemycket att jämföra med, men tycker att den snarare inte är tillräckligt uppskattad, det finns liksom inte en sportmössa att kunna hitta en passande beskrivning. Det är i alla fall min uppfattning. Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||||
Helt klart ett uttalande som väcker känslor... ![]() Jag tycker den är fascinerande. En enorm variation som man inte trodde var möjlig att åstadkomma med hjälp av asfalt och ett böljande landskap. Efter Hohe acht är jag oftast utmattad, orkar inte tänka klart och undrar varför inte varvet tar slut snart, det känns som man åter har förlorat matchen mot det levande väsen som bor där nånstans i asfalten. Efter en stund i depån känns det bättre, då är det dags att visa vem som hittar rätt bland bromspunkter, växlingsställen och spårval igen. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Jag är benägen att hålla med. Min hjärnkapacitet räcker ungefär till nånstans i trakten av Hohe Acht... ![]() Sen har jag lite minnesbilder runt Brünnchen. Men i TwistyBits1 och TwistyBits2 (eller vad dom heter) är jag rätt förlorad. Det finns personer i min umgängeskrets som anser att utmaningen börjar på allvar efter Karusell. Antagligen är det så... ![]() ![]() |
||||
Från Hohe Acht och eg hela vägen bort till Gantryt är ett härligt parti, där man inte behöver så mycket pulver under huven för att kunna hålla ett hyffsat tempo!
![]() Kanske skall tillägga att partiet från Bridge till Hohe Acht är också förbannat roligt! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Inte nog att man ska lära sig de riktiga namnen, man måste ju kunna de här också ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() |
||||
Men det går att lära sig hitta runt, om man bara är tillräckligt envis och åker ner år, efter år, efter år,...
och namnen på bansektionerna/kurvorna är bra att kunna för att ha något att referera till, när man ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Inte så lätt att hålla reda på terminologin. ![]() Det var ju de två "Doppelganger bends" med efterföljande "ohschitzen turns" jag tänkte på... ![]() |
||||
Eller genom att ta hjälp av dem som redan investerat en mindre förmögenhet i att hitta runt. ![]() Då kan man läsa deras noter och bara "haka" på i samma spår... ![]() Blir det en resa i år också Peeter? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Min första tanke efter debutvarvet på Ringen var "var det inte värre än så?". Några varv senare insåg jag hur gruvligt fel jag hade. När tempot steg kom alla faror smygande och jag insåg plötsligt hur krävande Ringen faktiskt är. Fem varv körde jag totalt och för varje varv blev bara roligare och roligare. Samt svårare och svårare.
_________________ Andreas Björck _______________________ Alfa Romeo 159 Porsche 996 4S |
||||
Jag var ju på 24-timmars!!! ![]() Pga tidsbrist, tror jag tyvärr inte det blir någon mer resa i år! ![]() Men jag är jäkligt sugen på att släpa ner Lådbilen!!! ![]() ![]() ![]() Var på Anderstorp igår och körde nästan två timmar effektiv tid! ![]() ![]() otroligt kul!!! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Suck, bara för att man är på Gelleråsen i två dagar och inte kan försvara sig så passar den lille tanige halvfiguren i jänkar-järnet på att göra sin pipiga stämma hörd. ![]() Ses vi om ett par veckor? ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Sorry, har glömt att tacka dig för DVDn som plötsligt låg i brevlådan!!! ![]() ![]() Tyvärr hackade den i min DVD-spelare, och jag har inte hunnit rota i varför den uppförde sig så!?! Jag har inte ens hunnit kika på det som jag själv filmade under 24-timmars... ![]() Får väl spara det till mörka vinterkvällar. ![]() Edit: Micke, testade din film i DVD-spelaren igen och nu fungerade den! ![]() Än en gång, Tack! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() När o var e "om ett par veckor"? Kommer nog va o köra den 11:e o 25:e, om jag kan besväras av alla dessa utlänningar som kommer o förorenar den 18-19 Sept Vette( ![]() ![]() Vid närmare eftertanke dock eftersom alternativet e att bli kanonfull UTAN att va i Nürburg jämfört med o bli kalaspackad i Nürburg! _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
Fattar inte alls vad du yrar om men det blir nog bra ändå! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Han har väl smakat lite för mycket på den Bayerska ölen. ![]() ![]() Men vem kan klandra honom? |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 2720 besök totalt |