Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Rosersberg
1182 besök totalt
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare
Rosersberg

Här är några bilder från Rosersberg i dag. Blev lätt imponerad av Porsches nya bil.
http://hem.passagen.se/hemipanter/ Bilder längst ner på sidan.
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Re: Rosersberg

Göran Malmberg skrev:
Här är några bilder från Rosersberg i dag. Blev lätt imponerad av Porsches nya bil.
http://hem.passagen.se/hemipanter/ Bilder längst ner på sidan.
Göran Malmberg


"Pushrod suspension and a V-10 engine. All ground effect underside! I lost my breath. I could NOT have made it better myself. "

Måste bli högsta betyg till Porsche då.........

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare
Re: Rosersberg

FSN skrev:
Göran Malmberg skrev:
Här är några bilder från Rosersberg i dag. Blev lätt imponerad av Porsches nya bil.
http://hem.passagen.se/hemipanter/ Bilder längst ner på sidan.
Göran Malmberg


"Pushrod suspension and a V-10 engine. All ground effect underside! I lost my breath. I could NOT have made it better myself. "

Måste bli högsta betyg till Porsche då.........


Ja, något annat är svårt att tänka sig. Det är ju en ockulär åsikt, men eftersom det är Porsche så tror jag
det som syns motsvarar förväntningarna. Får se om det blir möjlighet att titta närmare på bilen framöver.
Testköra den som jag gör med min egen är givetvis omöjligt, och skulle bära mig emot med en privatägd bil.
Den hade annan utformning av undersidan än Ferrari 360. 100 mm markfrigång (uppgift) och i stort helt plan undersida, där även splitterundersidan var plan. Svårt att se i gräset. A-arm i vingprofil genom diffusortunneln.

om man nu ska KÖPA en sportbil så måste det här vara bilen, som man förmodligen även kan lita på så mycket att man vågar köra sig trött i den.
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4339



Körställningen i Carreran passade mig perfekt.

Lättare att komma in i än t.ex. Elise eller Speedster, men samma "snug" känsla i kupen.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Mikael Arnberg
Borlänge
Här sen Nov 2003
Inlägg: 83



Re: Rosersberg

Göran Malmberg skrev:
FSN skrev:
Göran Malmberg skrev:
Här är några bilder från Rosersberg i dag. Blev lätt imponerad av Porsches nya bil.
http://hem.passagen.se/hemipanter/ Bilder längst ner på sidan.
Göran Malmberg


"Pushrod suspension and a V-10 engine. All ground effect underside! I lost my breath. I could NOT have made it better myself. "

Måste bli högsta betyg till Porsche då.........


Ja, något annat är svårt att tänka sig. Det är ju en ockulär åsikt, men eftersom det är Porsche så tror jag
det som syns motsvarar förväntningarna. Får se om det blir möjlighet att titta närmare på bilen framöver.
Testköra den som jag gör med min egen är givetvis omöjligt, och skulle bära mig emot med en privatägd bil.
Den hade annan utformning av undersidan än Ferrari 360. 100 mm markfrigång (uppgift) och i stort helt plan undersida, där även splitterundersidan var plan. Svårt att se i gräset. A-arm i vingprofil genom diffusortunneln.

om man nu ska KÖPA en sportbil så måste det här vara bilen, som man förmodligen även kan lita på så mycket att man vågar köra sig trött i den.
Göran Malmberg


Den borde vara lägre eftersom vevaxeln sitter 102 mm ovanför marken enligt bl.a. http://www.supercars.net/cars/2003@$Porsche@$Carrera%20GTg.html .

Bilen står långt upp på önskelistan, trots att den ser ut som en pickup när den har taket på.

_________________
Mikael Arnberg
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare
Re: Rosersberg

Mikael Arnberg skrev:

Den borde vara lägre eftersom vevaxeln sitter 102 mm ovanför marken enligt bl.a. http://www.supercars.net/cars/2003@$Porsche@$Carrera%20GTg.html .

Bilen står långt upp på önskelistan, trots att den ser ut som en pickup när den har taket på.


Jag hörde med ägaren och han påstod 100 men det kan ha varit 90 mm. Hur som helst diskuterade vi vägbulor och jag ligger i 90-100 mmm häraden själv. Han hade tydligen längre axelavstånd och hade
ungefär samma frigång över bulorna, d.v.s. den kunde skrapa i vissa lägen, så skillnaden kan inte vara särskillt stor. Jag har i princip sänkt min bil till maxgränsen för vägbulor. Höjde lite när för många hinder stoppade framfarten.
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Chribbe lundin

Här sen Mar 2003
Inlägg: 42



Den därena Jhele Panteran såg jhu läcker ut kan det va Jeppes gammla pärla som är tillbaks i rampljuset......
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare
Chribbe lundin skrev:
Den därena Jhele Panteran såg jhu läcker ut kan det va Jeppes gammla pärla som är tillbaks i rampljuset......

Japp, det är det. Och bilderna visar inte det värsta. All plast var spräckt runt bilen och man kunde tittain mellan den och "plåten". Vidare var den ett par tum ramsned och hade tappat ena bakhjulet i 150Km/tim.
Jesper var där, himlade med ögonen och berättade gamla minnen. "Importören" av bilen fick 2 månader på kåken....
M.a.o. en riktig rysare.
Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Hmm, ifrån Kalmartrakten? När jag i min gröna ungdom (runt 15 år sen) praoade på bilprovningen berättade de om nån hemsk Pantera med så mycket extra allt att tomvikten överskred handlingarnas tjänstevikt. Har senare förstått att importören inte jobbade helt inom lagens riktmärken.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Allmänt banåkaforum
Rosersberg
1182 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande