Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1182 besök totalt |
Rosersberg
Här är några bilder från Rosersberg i dag. Blev lätt imponerad av Porsches nya bil. http://hem.passagen.se/hemipanter/ Bilder längst ner på sidan. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Re: Rosersberg
"Pushrod suspension and a V-10 engine. All ground effect underside! I lost my breath. I could NOT have made it better myself. " ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Ja, något annat är svårt att tänka sig. Det är ju en ockulär åsikt, men eftersom det är Porsche så tror jag det som syns motsvarar förväntningarna. Får se om det blir möjlighet att titta närmare på bilen framöver. Testköra den som jag gör med min egen är givetvis omöjligt, och skulle bära mig emot med en privatägd bil. Den hade annan utformning av undersidan än Ferrari 360. 100 mm markfrigång (uppgift) och i stort helt plan undersida, där även splitterundersidan var plan. Svårt att se i gräset. A-arm i vingprofil genom diffusortunneln. om man nu ska KÖPA en sportbil så måste det här vara bilen, som man förmodligen även kan lita på så mycket att man vågar köra sig trött i den. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Den borde vara lägre eftersom vevaxeln sitter 102 mm ovanför marken enligt bl.a. http://www.supercars.net/cars/2003@$Porsche@$Carrera%20GTg.html . Bilen står långt upp på önskelistan, trots att den ser ut som en pickup när den har taket på. _________________ Mikael Arnberg |
||||||
Jag hörde med ägaren och han påstod 100 men det kan ha varit 90 mm. Hur som helst diskuterade vi vägbulor och jag ligger i 90-100 mmm häraden själv. Han hade tydligen längre axelavstånd och hade ungefär samma frigång över bulorna, d.v.s. den kunde skrapa i vissa lägen, så skillnaden kan inte vara särskillt stor. Jag har i princip sänkt min bil till maxgränsen för vägbulor. Höjde lite när för många hinder stoppade framfarten. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Japp, det är det. Och bilderna visar inte det värsta. All plast var spräckt runt bilen och man kunde tittain mellan den och "plåten". Vidare var den ett par tum ramsned och hade tappat ena bakhjulet i 150Km/tim. Jesper var där, himlade med ögonen och berättade gamla minnen. "Importören" av bilen fick 2 månader på kåken.... M.a.o. en riktig rysare. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||||
Hmm, ifrån Kalmartrakten? När jag i min gröna ungdom (runt 15 år sen) praoade på bilprovningen berättade de om nån hemsk Pantera med så mycket extra allt att tomvikten överskred handlingarnas tjänstevikt. Har senare förstått att importören inte jobbade helt inom lagens riktmärken.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1182 besök totalt |