| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: Mazda MX-5 NA 1,8 Öhlins TTX36, nytt pris
|
3440 besök totalt |
|
Hej Uppdateret efter MSCC KM5. Ny PB Knutstorp 1.10.108
Nu är det dags för mig att hitta något annat. Säljer därför min Miata MX-5 NA 1,8. Roadsport C, med Öhlins TTX36. Jag köpte bilen 2016 och kan nog inte göra en bättre beskrivning än vad tidigare ägaren gjorde. Men har uppdaterat annonsen (Fet) med de förbättringar jag har gjort sedan jag köpte bilen: Jag har kört bilen i MSCC KM, senaste två åren och bästa officiella tider ses här nedan: Knutstorp: 1.10.108 (KM5 2018) Ljungbyhed: 1.03.93 (KM2 2018) (oofficiellt 1.03.13) Sturup: 1.11.92 (KM4 2018, http://www.amigoo.se/heat/40462) Bilen går mycket bra och har stor potential med rätt förare. Priset är 89.000 sek Beskrivning: Grunddata Mazda MX-5 1994, svart, 1840 cm3, (orig 131 hk). Ca 20 000 mil. Importerad från Tyskland 2000. Fyra ägare i Sverige före mig. Ej ABS, ej fönsterhissar (längre). Säkerhet Skyddsbåge från Competition Cars, godkänd för Roadsport. Galvaniserad(!). Stol OMP stol på fast underrede med sänkta infästningspunkter Bälte Schroth 6-punkt. Huvudströmbrytare 6-pol (FIA) monterad i motorrum med brytare i cockpit och vid vindrutestolpe. Kaross Frisk, helt rostfri stomme. Diverse plåt utbytt efter banåkarincidenter. Lack av banåkarkvalitet ... Original hardtop med plast ruta Bogseringsöglor (Jula) av textil. Frame rails Jass polerat rostfritt (tröskelförstärkning). Boss Frog Frog Arms (förstärkning innanför framskärmarna). Huvlås bortmonterat inklusive vajer, två Aerocatch snabblås. Kylluftutsläpp i huven. Inredning Isolering och ljuddämpning under mattor borttagen. Matta på golv och hatthylla kvar. Bagagerumsmattor och -plåtar bortrensade. Konsolpanel med huvudströmbrytare, dimljus och temperaturmätare för yttertemp/insugstemp. Ratt OMP Ingen stereo. Söta kromringar runt ventilationsutsläpp. Motor BP-4W 140 hk från NB 2001, <12 000 mil vid byte (7 000 mil mindre än bilen). Remmar, vattenpump, rullar och spännare bytta. PnP Megasquirt från MS Labs inkl AIT-sensor + Innovative LC-2 bredbandslambda. (Ja, det är det man ska ha). (Finns även originalbox kvar.) IL Motorsport "competition" styva motorfästen. Separat dämpare för att motverka momentrörelser. Coolant re-route med termostat bakpå motorn (för jämnare kylvätsketemperatur i motorn). Laminova oljekylare (vatten-värmeväxlare). Racevattenkylare i aluminium. OBX 4-2-1 rostfritt, lindat extraktorgrenrör. SBF-katalysator. Platsbyggt system från Söderqvist Racing från katalysator och bakåt. Green Cotton-oljefilter inboxat. Magnecor tändkablar. Drivlina Exedy Stage 1 koppling 4,7 kg svänghjul från IL Motorsport Växellåda original 6-växlad Slutväxel från Mazda Motorsport, 4,44:1. (Bytt av duktig kille) Ramplamelldiff 1,5-vägs från Mazda RX-7. Chassi Öhlins TTX36 4-vägs justerbara stötdämpare med tillhörande setupdokumentation (Dyra! Och otroligt bra!). Eibach ERS huvudfjädrar. Öhlins hjälpfjädrar. Racing Beat ihålig krängningshämmare fram, Eibach 15 mm krängningshämmare bak. Justerbara krängningshämmarlänkar med ledlager. Förstärka krängningshämmarfästen fram. Styrväxel omsorgsfullt avservofierad, samtliga tätningar och friktionsytor åtgärdade. Styrleder med högre kula för minskad bumpsteer. Styrväxelbussningar av polyuretan (jävla sumpiga ändå - behöver skruvas fast bättre). Nedre inre bärarmsbussningar fram och bak, samt differentialbussningar, från Energy Suspension: styv polyuretan. Övriga bärarmsbussningar i Delrin (polyoxymetylen), där främre inre är excentriska för ökad camber. Samtliga bussningar med smörjnipplar. Bussningshylsor svarvade till rätt dimension. Bromsar Wilwood 4 kolvade med Brembo skivor och Wilwood belägg Original -ok bak med Carbotech XP-8 belägg bak Stålomspunna Goodridge bromsslangar. ATE Super Blue Racing bromsvätska. Hjul En uppsättning OZ superleggera 6UL 7x15 ET36 silver med slitna Kumho V70A 205/50-15 K61. En uppsättning 949 Racing 6UL 8x15 ET36 silver med gamla dåliga Kumho V70A 205/50-15 K61. Övrigt Biltema åkgräsklipparbatteri. Tomvikt < 950 kg utan bensin. Vägd med 75 kg förare, passagerarstol och halv tank till 1 065 kg, 51,5% fram. Specificerad tävlingsvikt i Roadsport C inkl förare 1 073 kg (har lagt lite bly i botten). Vagnbok uttagen 2012, senast tävlingsbesiktigad 2016, senast gatbesiktigad 2018-05-02 (nästa senast 2019-07-31). Uppgraderingar 2017/18 Gjort mappning hos TuneIt Gjort hjulinställning hos GT däckservice Ny uppsättning OZ superleggera fälgar Tändstift och alla Vätskor bytt i våres Byggtråd finns här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Mads Hellmers PM här på rejsa Email: madshellmersADDgmail.com Tlf: +4520263366
_________________ Mads Hellmers |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
3440 besök totalt |