Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (6481 totalt) |
If you plan to take your car to the track 3 or 4 times a year and drive on the street regularly buy the Biturbo. If you have more serious track ambitions (like trying to attend ALL PCS track days ![]() Either way you can't go wrong ! I didn't mean to scare anybody, just give some info regarding one possible explaination for the journalist comments regarding the handling difference between MK1 and MK2. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Hmm att åka på alla PCS banmöten nästa år låter verkligen lockande ![]() Råkade kolla försäkringskostanden på en GT3:a idag och den kostade endast 3000:- mer än 968:an så man kanske skulle göra något åt saken _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Jag har hunnit med 6 möten med PCS i år sen jag gick med i PCS i slutet av maj men säsongen är ju inte över än men nästa år kanske man skulle satsa på alla utom Midlanda för det är helt enkelt för långt bort för mig,,, Midlanda eller Ringen hmm svårt val ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
[quote="Highway
Råkade kolla försäkringskostanden på en GT3:a idag och den kostade endast 3000:- mer än 968:an så man kanske skulle göra något åt saken[/quote] Vilket bolag? Vilken premie? Jag håller på att kolla till min RS, PC Stockholm lägger alla deras nybilar på Folksam körklar och denna kostar endast 700:- för 6 månader, sedan smäller det till... _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Försäkringskostnaden för en GT3 är tyvärr bland den minsta posten i ägandet
![]() Vincent: Du skrämmer mig inte, tycker bara det är bra att du skiver vad du läst i den franska pressen, min franska är tyvärr inte på topp ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Vilket bolag? Vilken premie? Jag håller på att kolla till min RS, PC Stockholm lägger alla deras nybilar på Folksam körklar och denna kostar endast 700:- för 6 månader, sedan smäller det till...[/quote] Jag kollade på Trygghansa för dom är ju mer vänligt inställda till bankörning än vad andra är, helförsäkring med 1000 mil bilen i garage och allt sånt 17000:- för helår och garageförsäkringen skulle gå på 193:- i månaden. _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Behöver underhållet av en GT3:a bli så himla dyrt egentligen, visst börjar motorn eller växellåda krångla så drar det ju iväg.. Annars är väl servicekostnaderna som vilken annan Porsche som helst, slitagedelar som skivor, belägg och däck blir väl kanske lite dyrare för det är ju lite speciella delar på GT3:an. Jag har inte gjort någon seriös kalkyl på detta men jag behåller nog min 968:a för jag skulle nog inte våga utnyttja en GT3:a på bana som jag gör med min nuvarande bil. om man köper en GT3 Clubsport MK1 idag så tror inte jag att dom kommer att tappa så himla mycket mer i pris när man ser på tex. 993 RS så ligger dom på runt 600' och 964 RS från början på nittiotalet går ju för runt 400 _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Jag kollade på Trygghansa för dom är ju mer vänligt inställda till bankörning än vad andra är, helförsäkring med 1000 mil bilen i garage och allt sånt 17000:- för helår och garageförsäkringen skulle gå på 193:- i månaden.[/quote] -------------------------------------------- Tack Magnus! Helt klart bättre än vad jag fått höra från andra bolag, de låg på en 10' till.... Ett tips i all välmening, min "hemma-bana" är Knutstorp (då den ligger närmst), men refererar man till Ringen, så är det inte denna. Ringen ligger i Nurburg i Tyskland... Men vi ses på Knutan. _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Var väl ifs Nurburgring han menade ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
I så fall ber jag om ursäkt... ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||
Peter skriver:
Vikten, folk, vikten! Är det något som jag går igång på så är det lättade produktionsbilar, som till exempel RS Hmm vad jag vet så är Gt 3an tyngre än en standard 996.. Servicen är inte farlig ca 4000 på porsche center...men bromsarna..phu 5 för belägg 10 för skivor, Försäkring 6000 halvår resten står den avställd. Lägger in lite bilder från Zur burg i måndags,Vi var ca 5 Gt3 ,6 Gt3 Rs 3 360 stradale(eller hur det stafas) 2 Gt 2 plus 20tal andra ,samtliga svenskar. _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||
var är bilderna????? ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
I know for sure Eric is already faster in the GT2 than he was in his GT3 even with very little training at the wheel of this car. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (6481 totalt) |