| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fråga angående haldex
|
679 besök totalt |
|
Fråga angående haldex
Jag har en Seat Leon cupra 2002 med haldexsystemet, bilen används endast till iskörning. Min fråga är om det på något enkelt sätt går att "koppla om" så den driver mer konstant? (50/50) Med enkel lösning menar jag eget kablage med strömbrytare eller motsvarande, manipulering av systemet helt enkelt ;-) Jag känner till att man kan ändra programvara osv men det är tyvärr inte bilen värd. Tacksam för hjälp. _________________ Fredrik Bergström Saab 9-3 TTID Racebil -08 Opel Corsa T16 AWD -94 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=122706 |
|
Plocka lös hela styreneheten från haldexen så ser du 2 hål, bygla du dom eller moddar styrventilen så får du drivning bak hela tiden. Elpumpen får du ev mata separat med 12v isf för den måste gå.
Jag m kör med en ersättning för original styenhet som bara är en solenoid som styrs av handbromsen, funkar skitbra. Så jag törs inte säga hur det går att modifiera original slutenhet. Det går plocka isär och svetsa ihop lamellpaketet annars så blir det helstumt. _________________ Mattias Holmgren |
|
Vad är det för generation på kopplingen? Är det Gen II?
Att mata på med massa kraft över kopplingspaketet kombinerat med högre hastighet kommer nog göra att axialnållagret kommer slitas ut snabbt. _________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
|
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
![]() |
Skruva banåkabil
Fråga angående haldex
|
679 besök totalt |