Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1888 besök totalt |
Det var väl nån som puttade till honom lite i bakänden samtidigt som han svängde in.....snabb 180 gradare och sen baklänges genom chikanen och in i räcket....
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Jag köper den teorin ![]() Men det var juh inte lite fort det gick ![]() |
||||||||
lite är väl ingen underdrift.. ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
ordet "tjejkörd" kommer osökt krypandes på mina läppar när parkeringsskador omnämns ![]() Hur kommer det sig att seat använder paddlar att växla med ![]() |
||||||||
Paddlar? Rattväxel menar du väl? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Såg ut som paddlar ![]() |
||||||||
Jo, jag har sett rattväxlar på super touringbilar, men jag var helt övertygad om att det var paddlar på seaten... dags att gå till optikern ![]() |
||||||||
JAAAAAAAAAA
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Figgz: Det bövs inte många gram för att vända en bil som använder sina däck maximalt (broms el. sväng t.ex) Såg ut som han blev petad tidigt för det var en faslig fart han hade. Otäckt..brr Andy Priaulx borde fundera på hur han körde innan det kommer några dumma ord ur hans läppar. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||
Farfus Jr fick 30 sekunders tidstillägg i andra loppet. Om man såg hans beteende i omstarten så förstår man varför...
![]() Vad gäller Priaulx så är han nog helt utan skuld i den incidenten... Zanardi tappade tydligen bromsverkan, därav den vådliga färden genom sista chikanen. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Jupp läste det oxo. Vad gäller Priaulx så uppfattade jag det som att han skulle defensiv köra rättigenom independent föraren, givetves så funkade inte detta speciellt bra. Han hade nosen före när Priaulx försökte tränga ut honom... _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||
That's not the 1st time but the Alfa's coming from a desperate situation didn't have much to loose Now it's going to be interesting again _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||||
Vet inte om vi tittade på samma TV-bilder, men jag tyckte att Alfan kom på tvären med låsta hjul när de hakade i, "Race-incident" som det kallas... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Jo, man såg juh klart att det var Alfan som satsade lite väl mycket och bromsade på sig (och bimmern). Moget av alfa att åka och blocka den enda bimmern kvar på banan efter alla incidenter de sista 3varven, stackars Dirk hade juh iaf inte en chans ![]() |
||||||||
Jag skulle inte bry mig varken mer eller mindre om det så var en ferrari eller en kia. Partisk, vadå... jag förstår inte... jag kör juh inte Alfa ![]() |
||||||||
om man inte är partisk vore det väl ingen idé att titta... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1888 besök totalt |