Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 36, 37, 38 >> 1 besök senaste veckan (217507 totalt) |
Snarlikt! Undrar var katten den lilla saken hittar tid mot min 2 hundradelar långsammare tid med mycket högre topphastigheter överallt
![]() En logganalys behövs, har du laddat upp din under Sturup?! ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Har inte laddat upp. Grejen är att jag kör ganska kass det där varvet lite halvtidigt under dagen när jag fortfarande inte hittade runt helt hundra. Sen blev körningen och spåret mycket bättre men då hade jag tappat ett helt stall hästar så jag fick då aningens sämre tider. Så det där varvet är inget att analysera nogrannare trots att det totalt sett var det snabbast jag satte. Kankse ska ladda upp det snabbaste varvet när motorn inte är frisk istället.... ![]() _________________ ![]() |
||||
Första ca fem varven har jag 90hk. Sen kännbart färre.... Men kul att ratta ändå
![]() https://rejsa.nu/im/__loggfiler/3/20 Hade ett körpass till men den loggen fanns inte kvar _________________ ![]() |
||||
Det är inte mitt fel att ni bor i fel landsände! Själv gjorde jag det som Rejsa handlar om: skruvade. Vem vill köra, när man kan skruva? Har du några gamla loggar från Sturup att jämföra med? Och finns det film? Jag har hört vaga rykten om att åtminstone en Chilichattare hade med sig en sån där actionkamera ... _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
Ja, trots Quaifediff och antisladd avstängt så jobbar antispinn ändå med att bromsa innerhjul ut ur kurvorna, så till den grad att bromsvätskan kokade under/efter avkylningsvarvet (sista inbromsningen var normal, sedan var pedalen väldigt mjuk när jag skulle bromsa när jag svängde in på min depåplats efter ett avkylningsvarv helt utan att röra bromspedalen). Verkar efter lite internetresearch som att även antisladd kan bryta in ibland även om det är "avstängt" om ABS aktiveras men att det stora problemet är antispinnfunktionen. _________________ ![]() Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06 |
||||
Ja här: https://rejsa.nu/forum/loggdbtop.php Min gopro är tyvärr döende så det blev ingen video, inte för det hände särskilt mycket, man bromsar på startmålrakan där skuggan från startlysena faller på asfalten, styr lite vänster och gasar fullt så länge man vågar, släpper av lite å tar mycket curb i första vänstern, bromsar en kort broms när man "landat" efter första krönet, håller fullt, fegar lite in i "BMW", får lite ställ in i parabolica-höger, offrar hårnålen lite för en bra utgång på rakan sen är man klar ![]() ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
|
||||
Inte helt tokigt, den första var nära Övedskloster, den andra strax söder om Gårdstånga på gamla vägen parallellt med E22! ![]() Sist jag körde där hade generatorn gett upp, men bättre lycka denna gång, vagnboken inspekterad för året och bilen klarade sig tom hela vägen till jobbet och tillbaks idag! ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Som norrlänning tycker jag att nedanstående alltid gäller i Skåne? ![]() _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Vid Malmö/Lund är det mycket raka och tråkiga vägar, det finns många roliga vägar nordöst om Övedskloster. ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Eslöv du städerna paradis! PS Textraden "Jag glömmer aldrig den påsken då det NÄSTAN brann i pressbyråkiosken" är baserat på en verklig händelse. ![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
![]() Många gånger faktiskt och det var därför kartan var så bekant ![]() ![]() ![]() Kollade deltagarlistan för SSM och det ser ut som du är enda icke Miata i Roadsport C ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Nu har jag läst ikapp dina senaste racerapporter. Och som vanligt är det skrivet med stooor inlevelse och mycket entusiasm. Det uppskattas storeligen.
Nästan så jag blir sugen på att själv börja tävla. ![]() _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Det värmer! Tack ![]() Nu ringlar sig kön till anmälan lång: ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Ok, ett stoooort varmt lycka till i Helgen
![]() ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Ja tack för all Eslövsromantik förresten
![]() ![]() Jag hade tänkt skriva någon form av liveblogg under helgen, men det hanns inte riktigt med, förutom körning och depåhäng så hade vi gäster hemma. Men om vi tar vid efter kön där Arildsson och en annan trevlig herre släppte mig före så jag skulle hinna ner till vår fria träning andra passet efter 9 (eller var det tredje?), så hastade jag bort till min depåplats, rafsade åt mig alla prylar och körde ner till en låååååång kö till: ![]() Väl där insåg jag för första, men verkligen inte sista gången att man ska ge sig själv god tid att förbereda sin racing, särskilt som mina sedvanligt hånfulla kumpaner lyste med sin frånvaro denna fredag. För väl nere i depåkön hittade jag bara en handske, så jag fick snällt vika ur kön, köra upp i depån igen och leta rätt på den. I efterhand hade det nog gått snabbare att springa över bron, nåja. Rasmus fyllde i med lite hån över handsk-bristen, vilket givetvis uppskattades! Väl bestyckad med två handskar åkte jag ner igen, körde ut på ett utvarv, blev avflaggad och körde av banan igen, loggen blev föga imponerande: ![]() Nu fanns lite tid över att fixa det där jäkla varvtalsuttaget som reglementet infört till det här året. Som vanligt om man gör annorlunda finns inget recept på vilken kabel som ska dras var, men Elise S1 har en utförlig [url="https://elise.bidouille.info/docs/LotusEliseS1-ServiceManual.pdf"]manual[/url], i den finner man att på pinne 12 på ECUn finns det jag ville ha, en varvtalssignal: ![]() Den går trevligt nog fram till dashen och borde således vara enkel att norpa till uttaget, jag hade preppat en kabel och plockat av dashen i förberedande syfte. Men i garaget kvällen innan hade jag lite svårt att bestämma mig vad "WB" betydde, white black var det dominerande förslaget, det fanns ~3 sådana, white blue var ett annat alternativ, white brown kunde man tänka sig med. ![]() På någon sida senare i manualen fanns själva dashen, med någon sorts indikation om vilken pin (A4) som var vad, men pinouten på kontakten i sig lyste med sin frånvaro: ![]() Så för att hitta rätt hade jag tagit med mig mer verktyg än vanligt: ![]() Den limmade alu-monocoquen är tyvärr illa jordad, så en referensjord drogs fram från främre jordpunkt: ![]() Men av allt som är dåligt jordat hittade jag lite av en oförsiktig slump att min rattspacer är väljordad då den hanterar tutans minuspol, detta genom att motorn som var igång under min signaljakt, plötsligt men mycket försiktigt slutade vara igång och vägrade starta igen. Rasmus och Pidde hjälpte mig kolla om det ens fanns någon gnista längre med hjälp av verktyg lånade av Dag och Erik Blixt (tacktack ![]() Så jag gjorde det enda logiska, gick och drack kaffe med Leif och Tor. ![]() Jag ringde Victor och filosoferade lite, rimligen hade de brittiska ingenjörerna monterat någon säkring för att skydda bilen mot klåpare som mig, 7an såg ut som en bra kandidat och var mycket riktigt bränd! ![]() Det fanns dessutom i säkringsboxen plats för några spares, med en av dem monterad så hoppade bilen glatt till liv igen. Inget fortsatt behov av skäggkliande, för inuti kontakten på dashen kunde en ingjuten pinout hittas med, A4 är den övre raden pins, fjärde från höger med hålen mot sig på kontakten, white blue: ![]() ![]() Sedan gick det snabbt att koppla in sig på den pinnen och gömma kontakten bakom stereohålet, köra ut på FP2 efter lunchen, vilket gick helt ok trots den enorma mängden bilar på banan. ![]() Efter det åkte jag direkt till besiktningen som alla var otroligt trevliga och glada över en icke-miata i Roadsport C ![]() Därpå åkte jag upp på vågen och hade en föraning om vad jag skulle hitta, soppanivån var nere på ~5-7 liter (då jag hade kört till jobbet och tillbaks, samt förbi garaget och upp till Knutan utan någon dash). Läge att tanka fullt för morgondagens kval alltså, tävlingsvikt är 861 kg ![]() ![]() Fortsättning följer när videos renderat klart ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 36, 37, 38 >> 1 besök senaste veckan (217507 totalt) |