| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vinklar växellåda/diff
|
1 besök senaste veckan (549 totalt) |
|
Vinklar växellåda/diff
Hej jag ska montera en saab motor med bmw 320d låda Till en bmw x5 diffklump i en 944 så vad är den bästa lösningen och då menar jag vinklar knutar hardy mm Då motorn sitter nästan inne i kupén så får jag typ 80-100cm kardan Kan man montera med hardy i bägge ändar. Sedan ska man förskjuta diffen i sidled och åka lika långa drivaxlar? Hoppas ni fattar. Mvh Magnus _________________ Magnus Andersson |
||
|
Re: Vinklar växellåda/diff
med saab 2,3 liters, zf låda och bmw m5 e39 diff så har vi hardy fram och cvknut bak i en 924a
_________________ Tord Ringenha11 |
||
|
Har kollat i er byggtråd borde bli liknande längd
Då motor sitter tätt lika. Så hardy/cv knut borde bli bra då lådan är gjord för hardy Och det sitter vanlig medbringare på diffen Använder ni Stödlager. _________________ Magnus Andersson |
||
|
Har kollat i er byggtråd borde bli liknande längd
Då motor sitter tätt lika. Så hardy/cv knut borde bli bra då lådan är gjord för hardy Och det sitter vanlig medbringare på diffen Använder ni Stödlager. _________________ Magnus Andersson |
||
|
Jo att hardy ska sitta så rakt som, e jag med på
Men sen ska man köra hardy, Stödlager knutkors sedan Cv leden in i medbringare på diffen Eller kan man sätta cv direkt efter Stödlageret Vill ha det så enkelt som möjligt kardan längd blir Typ 80-100cm Ska åka bmw 320d låda med bmw x5 diff Lådan har ju hardy diffen har medbringare
_________________ Magnus Andersson |
||
|
Perfekt om det funkar.
I så fall är det ju bara att skarva i hop den bakre cv knuten mot lådan med den främre kardan strax före Stödlageret. Och göra 2 kardan ringar. Då borde man kunna flytta motorn ett par cm i sidled och åka samma längd på drivaxlarna eller ska man ha motorn i mitten och flytta diffen och få olika längd på drivaxlarna.. _________________ Magnus Andersson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vinklar växellåda/diff
|
1 besök senaste veckan (549 totalt) |