Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur har det gått med körandet i år?
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (6874 totalt)

Hur har det gått hitills i år?
Jag platsar på Rejsa.nu
62%
 62%  [ 83 ]
Jag får nog surfa till Rejsa.snart istället ;-)
37%
 37%  [ 49 ]
Totalt antal röster : 132

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

I en annan diskussionstråd byttes namnet "rejsa.nu" ut till "rejsa.snart" för de som har svårt att komma ut ur garaget

Under vinterhalvåret så blir det ju så för de flesta av oss (förutom de som tar sig i kragen o kör isracing eller rally tex)

Men hur skulle du karakterisera din säsong i år så här långt med gat/banbilen eller banräsern? Mycket eller eller

Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003

Tja...

Jag fick ju inte ihop min sjua till våren som det var tänkt.
Men nu till våren som kommer, då ska den besiktas så fort snön är borta! (du har väl skoter-overall Mr. Uhlander)
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Sommaren har gått över förväntan, trodde faktiskt att det skulle vara mer bekymmer med bilen. Den är ju trots allt ganska så ombyggd. Men det mesta har fungerat perfekt, har haft lite små bekymmer med ABSen bara men det visade sig att det var PFC-beläggen som slet bort lite järndamm från skivorna och monterade det på ABS-givarna bara .

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Tycket att det har gått ungefär som jag har tänkt mig. Köpte bilen i September och bilen var körbar i början på maj. Om än inte någon skönhet utseendemässigt

Tog lite lång tid att få stötdämparna vilket gjorde att jag fick åka lite länge med orginalgrejerna.
Annars har bilen funkat rätt bra. Inte alltför mycket
Det enda som har pajjat är att avgassystemet gick av framför katalysatorn.

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte struntade i någon konbana och körde banträff istället. Men jag var ju och körde på Kullen nu i helgen och det var verkligen roligt

Har hunnit göra det jag hade planerat med bilen i år. Hade iofs väldigt realistiska planer. Men bättre att åka en sommar med slö motor än inte alls

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har kört mycket mycket mer än vad jag trodde att bilen skulle orka med.
Dessutom har jag klagt många många mer mil på mätaren än vad som var tänkt också.

Sen alla mil som gått åt för att titta på racing och träffa likasinnade...

Kanonkul!

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Jag baxar ju runt skåpet en del, men har backat från 504 coupén. Ergo: rejsa.snart

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Pär Hansson skrev:
Jag baxar ju runt skåpet en del, men har backat från 504 coupén. Ergo: rejsa.snart

Näää, du har ju kört massa träffar o slalom o grejer. Blir Rejsa.nu det.

Jag vet några som ligger risigare till för rejsa.snart. Nån jeppson eller vad han nu heter tex

F'låt

Finspång
Här sen Apr 2003

Mycket mer banåka än jag trodde i vintras = positivt

Saknar en riktig årlig heldagsbanträff i rejsa.nu-regi bara..skulle vara pricken över iiii för ett forum som detta

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jag har kunnat köra på de banträffar jag planerat, men det har också varit mer meckande än planerat.

Bussnings byten, broms strul, motor strul, hjullager strul mm. mm.

Är det en utopi att man har en bil som man är nöjd med, och som inte behöver ständig tillsyn???? Utan att man kan lägga all energi/pengar på att KÖRA...

Det enda jag saknar är att köra mer konbana. Vi behöver en slalomcup här i östergötland!!

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

ThomasT skrev:

Det enda jag saknar är att köra mer konbana.

Ja jag vill också köra mer konbana!
Det är där jag verkligen känner att jag kan ta i fullt ut och samtidigt utveckla mig själv mest.

Malmö
Här sen Feb 2004

Jag har kört nästan 300 banvarv med 944:an och turbocupen i år samt timtals med go-kart.

Det enda jag ångrar var att jag söp på mig en fruktansvärd bakfylla inför några av PCS slalomträfar och inte kunde köra dit..

Göteborg
Här sen Dec 2002

I och med att jag köpte min kaross (eller mitt vrak) i november och det var helt nedskruvat så var jag rädd att massor av sommaren skulle gå åt till att

Dock så har bilen funkat klockrent, så sen den reggades sista juni har det blivit massor av härlig

Visst, man hoppas alltid på mer än man får av banträffar, men jag är mer än nöjd.. Och för mig har det verkligen varit rejsa.NU!

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Jag ställde av bilen 9:e september förra året och sen var det full fart nästan jämt med att riva isär, renovera eller byta ut delar, bygga bur, väääänta påååå laaackeriiiinng som tog dubbelt så lång tid som utlovat. Bilen var klar för besiktning i början på maj som planerat sen strulade juh SBP till det så det tog ytterligare två veckor innan den gick igenom... Började rejsa säsongen starkt med Anderstorp och Mantorp i början på juni sen avtog det lite, var iaf iväg på tvådagars på kullen och ytterligare några träffar med Sprintrace och Blackstage i Gbg. Så trots en hetsig mekarvinter så blev det rejsa.nu för mig.

Jag vill ha en konbanecup i Västsverige !
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Är ganska nöjd, iaf sett till vilken tidsram jag har till förfogande. Bilen är ju avställd sedan ett antal veckor...

Inga jättestora driftstrul... nått fäste här, nån givare där. Fick lyfta motorn en gång iof. Men men, lite får man räkna med under de första säsongerna när bitarna inte hör ihop original. Just ja, bytte hela kylsystemet också. Jaja.
Hade varit kul med ännu fler banträffar dock, tyvärr satte tid och ekonomi stopp.

mvh/Ragnar

Lidköping
Här sen Nov 2002

Jag är nöjd med säsongen så här långt!
Lite drivaxelmekande är nog enda plumpen i protokollet som jag nu kan komma på. Problemet med dom har jag haft i ett par år, men det var först i år som jag fick reda på vad det var som var fel och nu funkar det klockrent!

Jag har genomfört tre Kinnekulleträffar, en på Anderstorp och en Ringenresa. Allt detta med en 14 år gammal bil och den har rullat fram och tillbaka för egen maskin.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
ReDoX
Götene
Här sen Mar 2004

Hehe.. min bil står fortfarande i garaget.. med lite flyt så hinner jag iaf med 1 banträff...

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Jag vet några som ligger risigare till för rejsa.snart. Nån jeppson eller vad han nu heter tex

Vad är väl en bal på slottet?

Min säsong kan val sammanfattas med; thumbs down
Var borta och jobbade hela sommaren, kom tillbaka i mitten på aug.. besiktigade, fick avgassystemet sönderkört, skulle åka och fixa det, då sprack servoslangen, fixade det, fixade avgassystemet, då pajade fördelaren, fixade detta, började läcka från termostathuset, fixade detta, samt fick bort lite skrammel här och där, tvättade och vaxade bilen i lördags och i söndags var hydraliken till kopplingen paj... Tänkte mig i smyg lite till ljungbyhed, men vågade inte säga något till bilen eller andra förrens i sista stund.. Nu är det ju ganska kört

Total sträcka denna sommaren; 61,5 mil! Men skam den som ger sig, efter helgen ska bilen fungera igen var det tänkt, fast nåt rejsa lär det väl inte bli denna säsongen Rejsa.next/year?

Firebird -74 om Murphy själv får välja!
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Ja, denna säsong har varit thumbs down thumbs down

Strul med bilen har det varit/är fortfarnade men det blev också strul med hjärna/kropp. Åkte på panikångest och det är det värsta jag någonsin har upplevt >

Var inte i garaget på över två månader överhuvudtaget! Men det är på rätt väg nu iaf och
intresset för bilen ökar för varje dag

Så det blev en röst på "rejsa.snart"

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Jag har åkt, kollat olja och vatten, och åkt och åkt och åkt. Kollat olja mm.
Kanske skulle kolla bromsbeläggen, hmm masser kvar. Åkt mer.
Hmm det ända jag tror gått sönder är en plastkåpa under rattstången som trilla ner.
Inte illa för en 35årig gammal hålk thumbs up

Resume av sesången skulle ha åkt MER, men pga av lite noja är jag försiktig att åka för långt med flintabilen. Nu står en släpvagn på inköpslistan pluss något vättigt att dra med.

Skåne
Här sen Nov 2002

<--- Ett motorhaveri tidigt under säsongen spolierade till slut all körning med den där. thumbs down

Tur då att man har goda vänner med rätt bilar... thumbs up Det blev en del banåka trots allt! Kul!

Nästa år är jag förhoppningsvis på plats med en racebil och en rimlig budget - rejsa.snart, alltså

Vressel
Här sen Apr 2003

Jag får väl rösta på båda, Porschen har använts flitigt men BMWn har bara rastats två gånger av vilken inget var tävling.
Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (6874 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande