| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Luktfritt spackel till plugg
|
2 besök senaste veckan (910 totalt) |
|
Jag håller på att bygga pluggar till gjutformar och spacklar med 2k spackel. Tyvärr sitter mitt garage ihop med huset och lukten sprider sig. Är det någon som har tips på bra spackel som inte luktar så mycket. Det ska som sagt vara till en plugg som ska användas till att gjuta en form en gång. Har varit lite sugen på att prova väggspackel eller snickerispackel men är rädd att det kommer spricka och bli dåligt. Tips tack! _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
|
antingen staga upp insidan med spant av tunn plyfa eller dylikt. eller skaffa/hyr en lokal där du tillfälligt kan använda ett mer flexiblet luktande spackel..
var har du tänkt att göra formen?? ett partytält ute kan fungera .. _________________ Michael Thulesius |
|
Om det går att rigga temporär extra ventillation direkt ut ur garaget så det blir lite undertryck i garaget kanske det slutar sprida sig in i huset? Typ badrumsfläkt ( https://www.biltema.se/bygg/vvs/vent
_________________ Markus Ålind |
|
Exakt. Går att lösa med ventilation.
Jag har gjutit i garaget flera gånger med en enkel avdelare gjord av vanlig byggplast som tejpades runt om kanterna mot tak, vägg och golv. Inte helt tätt ens en gång men efter bästa förmåga. I utrymmet där jag gjorde jobbet satt en relativt enkel fläkt som skapade undertryck och sög ut luften utanför byggnaden. Så finns bara någon form av fönster eller annan öppning där du kan rigga en fläkt som suger ut så löser du det. Det luktade ingenting utanför min byggplastbubbla. Verkligen ingenting. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (910 totalt) |