| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Styrning av elektrisk vattenpump
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (1871 totalt) |
|
Re:
Oktan
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
Re:
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
Byggde en egen Pwm styrning med arduino efter min davies craig styrning la av.
Vi har för kallt klimat i Sverige att det blir väldigt svårt att få styrningen bra. Varken jag med min egna styrning eller någon annan jag pratat med originalstyrningen har lyckats få det bra utan termostat annat än när man kör bana. 50% pwm kyler för bra och köra pumpen av/på med 50% pwm är svårreglerat. Kanske om man gått på mindre kylare det fungerat men jag vågade inte chansa. Jag fick inte riktigt plats med en cirkulerande termostat i mitt hemmabyggda kylsystem så nu går jag faktiskt tillbaka till original vattenpump ,termostat och resten av kylsystemet. _________________ AIexander StenvaII |
||||||
|
Re:
Jag har hört om flera styrningar som lagt av, så jag har alltid med prylar för att koppla om... Jag höjde target igår för att också höja den temp där styrningen börjar köra 50%. Så fort pumpen började köra 50% tvärnitade tempen, så högre än 72 grader kom jag inte förrän jag stannade. Nu kör ju inte jag mycket på gata, så det får nog bli kartong/tejp i såna fall. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
En överarbetad version av kartongen?
Täck den fläktfria delen av kylaren med en aluplåt med tre rader av försänkta hål. För varje rad av hål en lucka i slot, så du kan variera använd kylarea. För bankörning tar du bort hela plåten. |
||||||
|
Re:
Lyxigt.
Eftersom jag kör så lite på gata, tror jag mer på kartong vid de få tillfällena. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
Re:
Jag har en rulle modellflygsvajer jag panikköpte för många år sedan i Malmö... en stund tidigare startade jag min Lotus Europa för att köra hem till Halmstad och då gick gasvajern av... jag kom hem...
Nu kanske resten av vajern kan komma till användning?
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Styrning av elektrisk vattenpump
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (1871 totalt) |