Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3 ... , 43, 44, 45 >> 12 besök senaste veckan (218375 totalt) |
Å fan, ja du har inte ens ABS hålen! Ja då är det ju startsträcka to say the least! _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||
Ja, segt! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
||||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Tänk, bilen bara går och går. Var på Mantorp och gasade förra helgen. Har kört 4 bandagar sedan jag tömde catchtanken och hade 0,75 dl gegga att tappa ut
Nu är det Knutstorp i helgen och sedan bara ett fåtal körningar på Ljungbyhed kvar innan det är dags att packa ihop för den här säsongen. Trots en seg start med all Corona skit så har det ändå blivit lite körning i år. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Ja underbart! Kan tro att jag har klappat bilen extra mycket de senaste månaderna ❤️ Dessutom så mycket roligare att köra än GT4an! En kollega i sin 997GT3 låg bakom mig när vi gick ut på rakan och berättade efteråt att trodde jag skulle gå åt sidan så han kunde köra förbi, men upptäckte snabbt att den gamla 44an var snabbare än GT3an Nu är det bara föraren som skall lära sig hantera bilen i inbromsning och gå in med rätt hastighet i kurvorna. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Kul att det funkar bra efter allt slit och tack för tips på oljesumpsbygge Du får träna lite med oss i PCSR nästa säsong och pusha pcs gänget....börjar bli en flock nu! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
[quote="964RS"]
Precis det vi 944 åkare vill höra. Det var inte så att din kollega drabbats av "GT3-syndromet" med att bara gasa på rakorna, för att sen bromsa tidigt och fega i kurvorna? Har råkat ut för dylika förare och hållit jämna tider med min tidigare 165hk -84:a. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
[quote="Daniel Engström"]
Visst är det kul Daniel! Men i det här fallet var det nog jag som drabbats av syndromet eftersom det var jag som gasade ifrån på rakan _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Intressant att det finns där nere också, här uppe i norr heter det Muskelbils syndromet _________________ Joakim Blom 0730206309 |
||||
Men nog är det så att det finns rätt många motorsvagare bilar som vinglar omkring på banorna också? Förväntningarna höjs såklart om man går och köper en GT-bil av rang, och det syns tydligare att man är orutinerad i en GT bil där man har blickarna på sig. Personligen tycker jag det är roligt att man köper en GT-bil och är med i gänget istf att samla pengarna på ett bankkonto, oavsett var man står på erfarenhetsskalan. Skulle däremot någon äga en GT-bil av värsta sort och ser förnedrande ner på andra som inte har samma förutsättningar då blir jag skogstokig. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
En vecka, tre trackdays! Man får jobba bra mycket i den här branchen.
Knutstorp. Tömde den elektrohydrauliska styrservom På vätska och tog bort säkringen till Mantorp för någon vecka sedan. En riktig hit. Styresponsen infann sig och jag känner exakt var greppgränsen är. Till Knutstorp var det inget bra, jag orkade helt ekelt inte styra in bilen på Lördagen. Min vänsteraxel som nu väntar på operation ömmade rejält och jag avstod från rätt mycket körning. På Söndag eftermiddag bestämde jag mig för ytterligare en tur och kom ut med en kompis med sin nya GT4a gen2. Iofs fick jag stundtals stå upp och köra men hängde ändå på GaT4an bra många varv innan innan axeln var helt färdig igen. Fördelen med axelproblemet var att jag fick prova lite nya spår. Bland annat så orkade jag inte ta höjd och hålla in helt till höger innan vänstersvängen innan Kvällsposten. Jag låg nästan ute på mitten av banan innan . Detta vann jag tydligt på. Ett mycket roligt stint att avsluta helgen med. Härligt att jämföra sig med kompisar som man vet kör bra. Idag lördag på Ljungbyhed Mycket bilar på banan, körde 30 minuter på bra attack och fullt laddtryck vilket gick otroligt bra, motorn bara levererar utan knot. Servostyrningen är inkopplad igen vilket tyvärr gör den helt död i responsen. Måste hitta ett bra sätt att reducera effekten. Efter 30 minuter kända jag mig mätt på körning och åkte hem. Förmodligen sista körningen för i år. Jag har lyckat pricka in 10 bandagar och många landsvägsmil utan protest från motorn. Jag lovar att jag har klappat bilen många gånger i år. Nästa säsong Nu kan jag dedikerat arbeta med chassit. Idag sitter det ett H&R Racechassi med nürburgring settimgs med hårdare fjädrar, bilen är tokstum. Hur hårt jag än bromsar så niger inte bilen och jag får inte ner någon vikt på framhjulen. Antingen byter jag chassi helt och hållet eller bara fjädrarna. Jag får fundera lite på detta. Måste också försöka strypa effekten på styrservot så jag får lite hjälp med att styra bilen utan att tappa feed backen. Men på det stora har det känts skönt att slippa behöva bry sig om drivpaketet i år. Klibbor, Behöver köra något tema på bilen. Martini är ju snyggt men är alltför vanligt. Rothmans eller TAG Heuer är dom som jag varit på tidigare och jag får efterforska detta mer. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Roligt med en sån revansch med så mycket körtid! Vikten/lasten på framhjulen blir ju lika stor oavsett fjädrar. Hur hårda är fjädrarna? Blir den stum och studsig?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Tack Cédric! Visst är det en härlig revansch. Ja jo du har rätt Cédric, men kan såklart inte flytta vikten framåt, plåten sitter liksom fast. Vad jag är ute efter är en lätt nigning på bilens front som skapar tryck på framhjulen. Ungefär som om du sänker bilen bak så blir den mindre understyrd. Bilen är stum och studsig. Känner igen symptomen från andra bilar med H&R chassi som jag har provat. Känns ungefär som man har tagit en originaldämpare och gjort den fyra gånger så hård i alla vinklar och vrår. Så är det såklart inte men det känns så. Nu är dämparna 15 år gamla och även om dom inte gått så långt är det förmodligen dags för uppfräschning i alla fall. I ärlighetens namn behöver jag också göra en CW på bilen, även där finns säkert en del att hämta. [tipstillF1ingenjörerna]Kanske man kan skaffa en servolösning på förarstolen som flyttar den framåt vid inbromsning/turn-in och bakåt vid apex [/tipstillF1ingenjörerna] _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Har inte siffrorna i huvudet, men fjädrarna biffades upp fram när chassit projekterades. Skall kolla dokumenten. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Så glad att det lirar så bra att göra listan ser ju kul ut
F.ö. röstar jag på Rothmans _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag känner mig bara mer och mer trygg med bilen. I vinter väntar nu lite behagligt mek som att sätta fast en framljuslykta som lossnat, koppla in parkeringsljuset och annat sånt småmek. Sen vill jag såklart få ordning på chassit så att det blir mer följsamt, men det är ju inget som är sönder och egentligen behöver jag en vinter i lugn och ro utan tokmek. Dessutom väntar vi tillökning i familjen på torsdagskvällen , så vardagslivet lär ta en del från bilfokuset... _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 #KULRÄSERN - Bilen jag glömde bort... | << 1, 2, 3 ... , 43, 44, 45 >> 12 besök senaste veckan (218375 totalt) |