Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche917 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 6 besök senaste veckan (30299 totalt) |
Tänkte bara lägga ut en stämningsbild .
Har varit hos gummigubben och hämtat framhjulen 15 tum som originalet Och 205 breda.skall till sellholm i morgon och beställa fjäderben Till bakvagnen. _________________ Torbjörn segerström |
||||
_________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||
Älskar bilen och att någon vågar sig på ett sånt bygge..
Finns så många förutfattade meningar on hur en 917 ska se ut, men kör på ditt sätt och följ din plan. Jag personligen har lite svårt för kromat, men avvaktar till slutresultatet. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Ja, fälgarna verkar ju vara "bygg fälgar" Men så häftig! och vilket perspektiv på storleken på bilen man fick med 15" fälgar _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||
Hade missat den texten om byggfälgar... _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
På bilden kan du se hur hjulen skall se ut.
Jag har även tänk t att måla den som nr 23 Att bygga en sån här bil är nog inte så svårt faktiskt. Mina barn har sagt till mig att " om DU kan göra det så kan det inte vara så svårt" Var hos sellholm köping idag och beställde bakre fjäderben. Dom verkar kunna sina saker. I veckan som kommer så skall jag bygga framvagnen i trä. Jag tänker lägga ut bilder på forumet här. Så då får ni bua eller godkänna . Ok??? Jag utgår från Porsches spindhusoch bärarmar och sen bygger jag en övre A-arm som fäst i spindelhusets överdel med ett ledlager Sen kommer en coilover lite på diagonalen. Bra va? Har fått upp ångan. Bäst att passa på då. _________________ Torbjörn segerström |
||||
|
||||
Lördagkväll i snickeriet.
Kan se banalt ut men trämockupen har Porsche 996 framvagns geometri. Har köpt en framvagn och mätt upp framvagnsbalkens fästen så grundgeomentrin är nog ok men här precis som bak vagnen så får orginal Fjäderben inte plats I morgon snickrar jag till en övre a arm och försöker lista ut fästen för coil Overarna.på golvet i den här "buren " sitter pedslstället golvmonterst Ovanför pedalstället sitter styrväxeln. Ska se om en escort växel kan funka. Bilen blir högerstrytd så klart. Banan på le mans Gårju högervarv Go kväll _________________ Torbjörn segerström |
||||
Härlig bil och bygge. Kommer följas
Vet inte om det varit uppe tidigare i tråden, men om framvagnen är gjord för fjäderben från början och du konverterar den till dubbla a-armar kommer du öka belastningen på nedre leden. Den är förmodligen inte tänkt att kunna ta de krafterna. |
||||
Magnus
Jo vi har tänkt på detta , men dom experter jag talat med så är det inte ett Problem .förstår att framvagnsdetaljerna är byggda för att ta upp kraften På spindelshusets överdel. Har du nån mera information i detta ämne som du vill dela med dig?har sett att man gör på detta sätt i andra byggen. Men jag förstår vad som händer om undre kulleden "släpper" Hälsning _________________ Torbjörn segerström |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche917 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 6 besök senaste veckan (30299 totalt) |