Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Projekt Superfive - Not quite seven. | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 34, 35, 36 >> 339 besök senaste veckan (96849 totalt) |
Japp naturligtvis är det så, hade nog inte Z axeln aktiverad i hjärnan när jag placerade kärlet där. Började göra en tillfällig konsol för att sätta det i bakkant på motorn mellan styrboxarna och grenröret och har beställt lite mer slang. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Har börjat snickara ihop avgassystemet. Orginal grenrör samt den efterföljande kulled/donut tätningen fram till lambdasensorn. Sensorn vill jag ha innanför karossen så den kan bara sitta där den sitter. Därefter blir det 2½" rostfritt rör ner till katalysatorn och ljuddämparen. Är väldigt sugen på att höra hur detta kommer låta. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Ändröret ingick i ljuddämparen som jag köpt komplett. Tyvärr vet jag inte vem som tillverkar den.
Japp, svampen är collectorn, alla fem rören kommer in genom samma plåt och sen är det bara ett tomrum med 2½" utgång. Serieproduktionslösning så det går säkert att optimera men det får duga tills bygget är klart. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Jag är ju bara van att se den inne i garaget och när den kommer ut så här så ser den ju pyttliten ut. (eller så är det jag som är stor.....?)
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Kändes bra men man sitter ju lite på helspänn ändå men så här efteråt så känns det som att jag svängt in på upploppet även om det är många små detaljer kvar att fixa med. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
|
||
_________________ h e n n i n g b ä c k n e r t Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246 Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400 |
||
Nu behöver jag lite hjälp av nån som har lite mer koll på el än min egen gymnasie ellära. Volvo 850 motorn har ju en orginal kylfläkt som har två hastigheter, det har inte den spaalfläkt jag använder nu. Längst ner till vänster i elschemat är fläkten (6/29) den har en jord samt två ingångar out 1 och out 2 från fläktrelät (2/11). Fläktrelät har en plusmatning från startmotorn samt två ingångar, In1 och In2 från motorns styrbox (4/10). Motorstyrboxen jordar in1 och in2 för att kontrollera fläkten. Jag har bara out 1 kopplat till spaalfläkten och den startar om jag jordar in1 pinnen. Jag vet ju inte hur styrboxen funkar om den växlar mellan in1 och in2 beroende på temp eller om den in1 går och så kopplas in2 in som en extra boost? Om den växlar så riskerar jag ju att fläkten stannar när det är som varmast? Kan jag bara koppla ihop out1 och out2 för att fläkten ska gå oavsett läge på relät? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Stod lite mer varmkörning på schemat idag för att se att kylsystemet var tätt. Det var det. Körde kanske 10 minuter totalt bara på gatan utanför, justerade bromspedalstoppet lite så nu låser dom upp fram. Har gjort ett par tre sidor med "att göra" saker så nu är det bara att börja beta av dom. Alltså bara det ljudet gör mig lyyyycklig ! _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Som design på relät ser ut i elschemat så ser det ut som plusmatningen till reläspolen för out1 kommer att försvinna när out2 slår till. Det vill säga att reläet gör att spänningen försvinner från out1 då reläspolen för out2 är jordad via boxen. Jag skulle prova att koppla ihop out1 och out2 till din spal-fläkt. Som jag bedömer det finns ingen risk (tack vare relä-designen) för t.ex. bakspänning. _________________ h e n n i n g b ä c k n e r t Kobolt Runabout: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=99246 Saab 99 GLT16: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=44400 |
||
Andra projekttrådar Projekt Superfive - Not quite seven. | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 34, 35, 36 >> 339 besök senaste veckan (96849 totalt) |