| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 
		
			Andra projekttrådar
			 
			
			Fiat eBarchetta
		 | 
		<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 42 besök senaste veckan (26661 totalt) | 
| 
			 _________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165  | 
	||
| 
			 _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095  | 
	||
| 
			 
							
							Fantastiskt fränt !!
 
					Älskar inledningen av projektet: "Här har vi nu en motoriserad lastpall. Vet fortfarande inte vad jag ska göra med den" Hör av dig om du någon gång blir sugen på att sälja  
						_________________ Joakim Danielsson Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor  | 
	||
| 
			 
							Re:                                                          
					
 Visst kan du få köpa lastpallen  
						_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity.  | 
	||
| 
			 
							
							Hur stor skillnad vart tjänstevikten på ?
 
					Eller, förkrånglat. Fick du ta hänsyn till bilens maximala axelbelastningar, och därmed sänka lastvikten. Eller kunde du få höja totalvikten, alternativt någon axelbelastning ? Eh, jo grattis, verkar vara en av de bättre bilvalen att konvertera ! _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo  | 
	||
| 
			 
							
							Tjänstevikten ökade med några tiotal kg. Max axellaster hade mycket god marginal så lastvikten är stort sett densamma.
						 
					_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity.  | 
	||
| 
			 
							
							Kul att bilen inte blev så mycket tyngre !
 
					Och att räckvidden blev så bra, gör klart nytta att bilen är liten. Många nya elbilar har ju bra (bättre) CW värden. Men med 255+ breda däck hög vikt, och gigantisk frontarea jobbar ju åt andra hållet. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo  | 
	||
| 
			 
							Re:                                                          
					
 Det bra Cw-värdet multipliceras ju med en friggebods area i princip så det hjälper ju inte. Jag har taket i nivå med främre huven på vw id4. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity.  | 
	||
| 
			 
							
							Det är väldigt smidigt med en scanner när man ska designa nåt som ska passa mot något oformligt/bökigt. 3d scan in i CAD, rita nåt, tillverka och montera. Passar direkt   
					  
 
						_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity.  | 
	||
| 
			 
							
							Jag höftade ett par fjädrar som funkade rätt bra med nya viktfördelningen, men rätt bra går att göra bättre. Och det blir enklare med justerbara fjädersäten på fjäderbenen. Sålunda varvade jag upp svarven och gängade ett par hylsor som ska svetsas på ett par renkapade fjäderben. 
 
					  
Blir nog bra vad det lider. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity.  | 
	||
| 
			 _________________ Andreas Jensen 93 Aero SS -03, 93 Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org  | 
	||
| 
			 
							
							Stiligt!
 
					Antar att övre säte är egentillverkat för att passa mot "original" topplagring?  
						_________________ Andreas Jensen 93 Aero SS -03, 93 Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org  | 
	||
| 
			 
							Re:                                                          
					
 Ja det stämmer. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity.  | 
	||
![]()  | 
		
			Andra projekttrådar
			 
			
			Fiat eBarchetta
		 | 
		<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 42 besök senaste veckan (26661 totalt) | 
