| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Preliminärt spårval klart för Sviestad!!
|
2 besök senaste veckan (2070 totalt) |
|
Har fått upp huvudskissen än så länge. Pillar på spåret nu
https://rejsa.nu/?bana_info.asp?svie _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Spårval i preliminär version klar!!!! Klicka på banskissen för o kika!!
Jag har inte skrivit nån text än och jag sitter o kliar mig i huvet ang. finslipning av det utritade spåret. Det känns att det varit fel säsong länge . Jag vill dit o köra så jag minns bättre!!
Kom igen med kommentarer o åsikter!!! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Alternativt spår som jag fått för mig funkar bättre med lite mer motor och tyngd likt alla dessa sportsedaner som E30 etc :)
Ingången vid torpet kan man ta apex långt tidigare redan vid siffra '9' och sikta på att hamna rakt framför torpet med lite flatare kurva ut mot '11'. Fördelen med det som jag ser det är rakare och säkrare linje in i Torparsvängen. Utgången på rondellen ser jag också ett alternativ till där du låter '26' löpa längre ner kanske ända ner till '29'. Jag vill minnas att det är svårt att hinna upp till '27' & '28' men det kanske beror på hafsig linje redan i rondellen från min sida. Nackdelen med att inte ta sig tid till att besöka '28' är förlorad fart i '31' men där tror jag inte vi kan hålla stumt ändå. Är jag ute och cyklar? _________________ /Klas Pihl |
||||
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Jag håller med om att apex är tidigare i verkligheten än det gröna strecket... Mer pang in från (8). Jag satte 9 där jag villa ha apex men lyckades inte få till en linje sen... måste justera de där! Vid (11) känns svängen mycket mer 90-gradare i verkligheten än hur det ser ut på flygfotot. Det förvirrade mig ytterligare om hur långt fram "vändpunkten (10) är egentligen...
Rondellen brukar jag personligen alltid utnyttja den extra asfalterade biten ute vid (27) till (28). Men flera här på forumet kan väl säga till om vilket spår som är vanligast? Jag tycker det är viktigast att komma runt (29) med så hög fart som möjligt för att ta med sig det hela start/målrakan. Men (29) är SÅÅÅ kinkigt att få till optimalt IMo...
Tack för feedback!!!
|
||||
Jag håller stumt från strax efter (30) (bra med rdäck o diffbroms )
|
||||
|
Fullt i 31 ska bli kul att testa, kanske kan bli ersättaren till "fullt under bron" :)
Tack för att du ger oss chansen att ge dig feedback :) Jag har övervägt att sätta ett "Heil Magnus" i min signatur. _________________ /Klas Pihl |
||||
|
Fattas bara topografi
Torparsvängen är ju inte så flack som man kan tro av bilderna. När "spårvalsmallen" är klar blir d utskrift och genomgång i garaget. Denna banan finns med i STCC 2 också (får rigga ratten o installera om liret på studs)
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
Tyvärr kör man MC-varianten i STCC2. Dvs utan chikan på rakan o inte genom rondellen.... Sen har dom inte fått till höjdmåtten i Torparn heller. Men annars så :-) _________________ Magnus Thomé
|
||||
Blir tyvärr ingen ombyggnad i år. Men rondellen är ju skoj
Nya lokaler tog alla pengarna. Typ. Kanske. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Magnus, bra jobbat.
Kan inte tilägga sa mycket, sammanfattning av mina kommentarer är senare. Svängen 1-2 rakare, alltsa ga in senare. 20 en aning senare 22-23 mera till höger för att om försöka "raka" till 24-26 28 skulle jag nog ta lite senare. 31, senare Varvtid, knepigt med tanke pa att chikanen flyttar pa sig. Vi körde 1.10-1.13 tider (i 5.5 timme), vi hade dock lite tekniska problem och akte in i depa vilket sänkte snittet. Men med bättre däck gar det att köra runt pa 1.07-1.08 utan att behöva jobba ihjäl sig. Snart är det dax! /Anders Kaarle |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2 besök senaste veckan (2070 totalt) |