Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
3452 besök totalt |
Dodge D-100 -58
Den här dök upp i Oktober, så Darten fick hamna på väntlistan. "Påbörjad" Hemiswap, men inte så mkt som man kunde hoppas (elle vad säljaren nämnde) ![]() ![]() ![]() In i garaget och en lördag tog det till ramrent. ![]() Blästring och modifiering och reparationer av ramen kunde börja Framvagnen är från en Ford Crown Vic och är legio inom pickisvärlden. Lätt att få dit och fungerar utmärkt. ![]() ![]() Ville få bort bladfjädrar, så en k-länk funkar galant på en gatbil ![]() ![]() Efter all svetsning och riktning, så blev det lite färg och motorn kom i med en 727 vxll (den rfe545 som satt i, är nog världens sämsta) ![]() ![]() Saab 9-3 ok med Mazda 6 bromsskivor hittade dit Den böjda rambalken vid vxll vändes upp och ner, för att avgassystemet skulle få plats ![]() ![]() ![]() Tank, pump och filter samt luffjädring hamnade på plats ![]() ![]() Hytt på plats med lite nytillverkade bussningar ![]() ![]() Fattades lite grejer i hytten, så en tiltbar rattstång från en -88 Dodge Van blev implementerad ![]() ![]() ![]() Fälgar var det stora problemet. Fordframvagnen är galet bred, men ett par Renault Megane -10 passade ganska bra. Bak breddades dom 50mm utåt ![]() ![]() ![]() Handbromsspak från en Golf. Stolar från nån BMW får duga tillsvidare ![]() Ett litet missöde i planering/placering ![]() ![]() En teleflexwire blev lösningen på växelväljare ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Flaket fick sig en behövande hand, så det inte skulle flyga av
Beställde dom största däck jag hittade (till rimligt pris) och det slutade med Pirelli Suv 275/70-16 (17% större rullomkrets än dom vanliga 275/50-15) Så det bör hjälpa till med att hålla ner motorljudet Motorn har fått sig ett Holley Terminator x att jobba mot. Valet av holleuy är att dom har ett helt klart koncept till nästan alla motorer. Dvs härvor, inställningar etcetera ![]() ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Jag som inte gillar äldre bilar, älskar just den bilen - bara utseendet alltså hur grymt som helst. Hur konstigt som helst.
Men det som fick mig att fundera var om man inte kunde montera motorn i mitten, ja under flaket så att säga........ _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
Så fräck! Och kul med ännu en "väl inkörd" pickup på Rejsa.
Jag noterar avundsjukt att man använde en annan plåttjocklek i USA än i Tyskland då man skulle bygga en pickis... ![]() /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
|
||
Re:
Klart det går 👍 Vi har väl några Skoda pickups här på rejsa som gjort det. I usa är det inte ovanligt med mittmotor iaf 😎 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re:
Parkera hos mig antar jag ![]() |
||
Re:
Villhöver heter visst sjukdomen 😂😂 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
_________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||
Re:
Var ute på premiärtur för året i dag ![]() Har inte gjort mkt mer med den, då syskonbilen (-64 panelwagon) har tagit en stund att få klar. Så förhoppningsvis blir den åkbar under sommaren ![]() Såhär ser den ut (inte min på bilden) Likadan från dörrarna och framåt som pickisen ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
3452 besök totalt |