Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 166 besök senaste veckan (29645 totalt) |
Re:
Helt rätt, den rullar alldeles för lite, jag och Anette hade den vid någon semestertur till Bjärehalvön för något år sedan annars är det mest fram och tillbaka från besiktningen. Bevis på att den faktiskt varit ute ![]() ![]() ![]() ![]()
Håller med, Mussen är roligare, brutalt analog och busigare än 911:an. Carl: vi ses i eftermiddag ![]()
Ber ödmjukast om ursäkt för detta, ska försöka bättra mig ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
|
||||||||||
De kommer från https://sierramadrecollection.com/
Hade lite tur att Christer Pernvall tog hem en container med delar så att dessa kunde följa med, och ja det är 17" _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
Re:
Okej! Ja, Christer har väl plockat hem en hel del till och från. Det såg ut att var bra djup på dessa ![]()
Tack för tipset, jag får kika där också! _________________ Jakob Josefsson |
||||||||||
Re:
Vilka bredder? _________________ Michael Thulesius |
||||||||||
Konbana med SVKG på Vårgårda flygfält, som alltid en väldigt trevlig tillställning, dessutom hade vädergudarna vaknat på sin bästa sida så kvällen blev smått fantastisk.
Vi tar det dåliga först: Jag sitter bedrövligt illa, får ont i ryggen, har inget sidostöd, måste ta spjärn med vänsterfoten i golvet hela tiden. Styrningen som fungerar ok på landsväg blir brutalt tung på konbana, jag måste ta i med bägge händerna för att komma runt konorna, väldigt oväntat, ni kommer att skratta när ni ser videon.. ![]() Annars var det riktigt roligt, det understyr en del men inte så mycket som jag befarade, det gäller att styra med gasen hela tiden ![]() Jag och Per Landfors hade lite extra kul, vi åkte med varandra och bytte också bil vilket gjorde att jag fick köra Porsche 991 4S i konbana, tack Per ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Ser lite mjuk ut för konbana.
Tungstyrd och understyrd fixar du väl med lite hjulvinklar! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||||||
Re:
Upplever inte den för mjuk, snarast lite mysigt följsam ![]() Har du någon teori om tungstyrdheten? Filmtajm! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Kul att den luftas
![]() Tungstyrningen blir av att ratten sitter väldigt långt fram så man får köra med raka armar, jag satte/sätter dit rattspacer och sportratt inför denna typen av hårdkörning. Det funkar för mig även med ett kort styrrack (2,5varv). _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||||||||
På vägen hem i går insåg jag vad som är denna bilens optimala miljö, bra och kurviga småvägar någon timme innan solen går ner, där briljerar den
![]() Någon konbanebil kommer det inte att bli, Mustangen ligger hästlängder före... ![]() ![]() Däremot är det kul att testa en annan bil i konbana, på ett säkert sätt kan man åka på tvären på asfalt och få en ny upplevelse! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Re:
Minska på toe in, både fram och bak, mer negativ camber fram. Får man framänden att bita i insvängningen så blir den mindre tungstyrd, min teori i alla fall. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||||||
Jag var sugen på att komma iväg igår men det tog tid innan det torkade upp här uppe och temperaturen kändes inte riktigt taklöstvänlig.
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||||
Re:
0 i toe både fram och bak, kollade häromdagen, måste kolla så att det inte är någon led som kärvar, besiktningen hade ingenting att anmärka på men man vet aldrig. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Re:
Grabben berättade att du fegade ur ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
Re:
Caster? Jag har kört 911or som är tungstyrda och såna som är lätta. Kan inte riktigt säga vad som säkert är den gemensamma nämnaren. Men lätta bilar verkar mer lättstyrda och av nån anledning har de med turbo bredd varit lätta. Min 77a är tung. Min 69a är lätt i slalom men tung i låg fart, fast den har breda däck, mycket camber och caster. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||||||
Re:
Caster ska jag nog kolla, tycker den är lite känslig när jag backar och det brukar ju vara ett tecken på det. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 166 besök senaste veckan (29645 totalt) |