|
narf
Stockholm
Här sen Okt 2004
Trådstartare

24 Okt 2004 02:00
banor i stockholms området?
Hej - jag är ny här... jag sökte igenom forumet och hittade ingen information om banor i stockholm... bara events.
Jag letar efter en bana i stockholms området där man kan "testa" sin bil. Jag har just nu inget intresse att delta i en race event (inte änn, i alla fall  ), men det vore roligt att komma ut till en bana någonstans där man kan testa ta kurvor i lite högre fart utan att vara risk till andra på allmän väg.
Jag vet att det finns någonting ute i Tullinge, men vet inte om man kan köra där...
är det någon som vet var man kan göra detta, och vem man ska ta kontakt med?
_________________ Richard Nordlund
|
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

24 Okt 2004 03:00
Håll koll på "Inför träffar" så får du en massa körtillfällen!
Närmaste banan till Sthlm är nog Mantorp skulle jag tro. Om det inte finns någon mindre som jag inte känner till..
Fast det händer nog inte så mycket nu, banåkasäsongen är ju över, nästan iallafall.
_________________ Rachid Rachid
|
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

24 Okt 2004 11:33
narf,
Att hänga här på rejsa.nu är en bra start, men du lär få vänta tills nästa säsong.
Lazzat eller Challenge (slalombanor) kan rekommenderas.
Givetvis även din bilmärkesklubb.
_________________ BMW MC-klubben
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

24 Okt 2004 11:39
Gotland ring är ca, 8 mil bilkörning från sthlm. Visst tar båten 3tim.
Fri körning för alla på torsdager med bil. MC tis eller var det ons?
_________________ Mvh/Göte Sjögren
|
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

24 Okt 2004 12:09
Det är ju skandal att det inte finns nån bana i Mälardalen/Uppland egentligen. Hur många bor det där? 2 miljoner?
_________________ William Ekström
|
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Moderator

24 Okt 2004 12:53
Det finns ett oerhört sömnigt projekt..
http://www.vikingmotorpark.com
Men det går som sagt väldigt sakta och det har inte hänt mycket på väldigt länge. >
Från början var det tänkt att banan skulle anläggas i skogarna precis utanför Hallstahammar. Men kommunen här har inte samma syn på motorsport som oss här på rejsa..
Enköping har nu fått bollen passad till sig och verka stå och vela..
_________________ /Anton Lillsund
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

24 Okt 2004 15:34
RS6 skrev: | Gotland ring är ca, 8 mil bilkörning från sthlm. Visst tar båten 3tim.
Fri körning för alla på torsdager med bil. MC tis eller var det ons? |
du gkömde skriva att det kostar en slant okså *L*
.. & de kommer att ha VINTER körningar på GR okså.
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
narf
Stockholm
Här sen Okt 2004
Trådstartare

24 Okt 2004 15:36
är det alltså så att det inte finns någon bana i stockholmsområdet där man bara kan boka i ett par timmar och köra - utan att det är nån race eller event på gång?
|
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

24 Okt 2004 17:57
KristianAE86 skrev: | RS6 skrev: | Gotland ring är ca, 8 mil bilkörning från sthlm. Visst tar båten 3tim.
du gkömde skriva att det kostar en slant okså *L*
.. & de kommer att ha VINTER körningar på GR okså. |
Ja det är ju så, allt kostar ju.
Det är ju så skönt att de har öppet hela året om det är så. Gotland är ju inte känt för att det är packat med sön på vintern heller. Är det snö så gör det inte mig något, har vinter däcken på nu
_________________ Mvh/Göte Sjögren
|
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

24 Okt 2004 20:51
narf skrev: | är det alltså så att det inte finns någon bana i stockholmsområdet där man bara kan boka i ett par timmar och köra - utan att det är nån race eller event på gång? |
Det är rätt uppfattat.
Den enda banan i Sverige som har regelbunden "drop-in verksamhet" - där du alltså kan köpa biljett och åka några varv
och testa din bil - är Gotland Ring.
Att däremot boka en hel bana för att testa lite bankörning verkar att ta i, men om kassakistan är stor, så är det bara
att ringa någon av banägarna och boka... Det kostar skjortan och lite till.
En alternativ är ju annars dom Rs-ban/slalomevent som anordnas av olika klubbar på bland annat Tullinge och Lunda.
Inte som riktig bankörning, men en helt okej start om man bara vill testa bilen lite...
|
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003

24 Okt 2004 21:25
FredrikÅ skrev: | Den enda banan i Sverige som har regelbunden "drop-in verksamhet" - där du alltså kan köpa biljett och åka några varv och testa din bil - är Gotland Ring. |
Sviestad i Linköping har väl en fast dag i veckan för allmänhetens åkning hela sommaren, tror jag.
_________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s
|
narf
Stockholm
Här sen Okt 2004
Trådstartare

24 Okt 2004 22:20
Citat: | Att däremot boka en hel bana för att testa lite bankörning verkar att ta i, men om kassakistan är stor, så är det bara
att ringa någon av banägarna och boka... Det kostar skjortan och lite till.  |
vad talar vi om för summor? bara så man vet - jag har verkligen ingen aning om vad sånt här kostar...
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

24 Okt 2004 22:41
narf skrev: | Citat: | Att däremot boka en hel bana för att testa lite bankörning verkar att ta i, men om kassakistan är stor, så är det bara
att ringa någon av banägarna och boka... Det kostar skjortan och lite till.  |
vad talar vi om för summor? bara så man vet - jag har verkligen ingen aning om vad sånt här kostar... |
15-50.000 för en heldag.......
|
narf
Stockholm
Här sen Okt 2004
Trådstartare

24 Okt 2004 22:44
Citat: | 15-50.000 för en heldag....... |
ouch - tror du att det finns någon möjlighet att boka i ett par timmar eller nåt... (i have my hopes )
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

24 Okt 2004 22:55
narf skrev: | Citat: | 15-50.000 för en heldag....... |
ouch - tror du att det finns någon möjlighet att boka i ett par timmar eller nåt... (i have my hopes ) |
Emellanåt hyr dom ut banorna halvdagar........ men det är inte riktigt halva priset då utan snarare typ 65% av heldagspriset.....
men har du race-bil så är det väl bättre att vara med på en riktig träning och har du gatbil vara med på en riktig banträff....
|
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003

24 Okt 2004 23:11
KristianAE86 skrev: | RS6 skrev: | Gotland ring är ca, 8 mil bilkörning från sthlm. Visst tar båten 3tim.
.. & de kommer att ha VINTER körningar på GR okså. |
När, när, när!?
Det finns väl gott om snö och is på banan? Inget salt? Känns som jag och vinterpulkan Alf måste dit isåfall.
|
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

25 Okt 2004 07:51
Fredrik - SLC skrev: |
men har du race-bil så är det väl bättre att vara med på en riktig träning och har du gatbil vara med på en riktig banträff.... |
Precis!
|
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
|
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004

26 Okt 2004 11:47
FredrikÅ skrev: |
Den enda banan i Sverige som har regelbunden "drop-in verksamhet" - där du alltså kan köpa biljett och åka några varv
och testa din bil - är Gotland Ring.
|
och mittsverigebanan, var onsdagskväll hela den gångna sommaren.
_________________ //Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.
--VVTS--
|
|