Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11038 besök totalt |
Vadå för snabbt ?? Nu fattar jag inte ?? Service på G-ladern bör ske med 12000 mil intrevaller. Är dom drevade (mindre remhjul) kan man ju serva dom tidigare. Polon kommer ju aldrig bli en högfarts maskin med sina 1.3 liter. Men den är fruktans värt kul att köra. _________________ // Jani Hast |
||
Vet inte hur det är med senare AX men min -89 rostade på dom klassiska AX-ställena, d.v.s. golvet samt hjulhusen bak (bara att ta bort baklamporna och kolla). Bakluckan är av plast så den håller sig ![]() GT:n är faktiskt piggare än GTI:n p.g.a. att den är lättare. Motorn är av aluninium i GT:n. Jag skulle kunna byta ut min 205:a mot en AX direkt bara man skulle hitta en vit bil i hyfsat skick... Jag har även för mig att min bil vägde 750kg så komma ner i 700kg är nog inga problem. _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
DEN DÄR POLON var ju hur grym som helst, hade jag såld min bil idag hade jag åkt och hämtat den där
![]() Så det är 4:a i BMWen trodde alla som gick lite hade 6:a som sagt vet ingenting om BMW Självklart vill jag vara kvar i PSC Alla där så löjligt trevliga man tror inte det är sant ![]() ![]() ![]() _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Visade bilder på AX:n för malin(Vi kör samma bil på träffarna och annars också föresten) Henns komentar sitat - Jag sätter mig inte i en såndär ful jävla bil, inte efter att haft 206:an
![]() ![]() _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Behåll 206'an. ![]() Den funkar ju kanon. Ni får väl låna några tiotusenlappar till när ni köper huset... ![]() |
||
Klart att det kan vara kul att bygga en bil från grunden, men det blir nog dyrt snarare närmare 100tkr än 50tkr.
Såg att det var någon här på forumet som skulle sälja sin Porsche 931 kan det vara något? http://www2.blocket.se/view/3447876. _________________ Christian Eriksson |
||
Inte riktigt rätt prisläge kanske?
http://www.carclassic.com/html/BM08. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Att bygga 200sx med budget kan du nog glömma. Du kommer landa på 100k innan du hinner blinka. Iof så är ju 100000 inte mycket pengar för vissa men jag får en känsla av att det är mer än du tänkt dig.
Att renovera motorn med en gång är en bra idé om man ska ha en 200sx med trim. Hmmm men om du vill ha "skottsäkert" så ska du inte köra med CA18DET motorn, då ska du ha SR20DET. Detta blir dock dyrt, bökingt och obesiktbart(?). Bil med rasad motor: 25000-30000 kanske går att hitta billigare Motorrenovering 10000 och uppåt får du nog räkna med Väghållning, 10000 och uppåt Fälgar och däck 6000 och uppåt(?) Bromsar 6000 och uppåt Motortrimning + oljekyl räkna med minst 20000 Bur och stolar 10000 Summa: 77000 Men då har jag räknat LÅGT. Ja 100000+ får man nog räkna med om man vill ha en 200sx med 250 häst som är "banduglig". Personligen ligger jag en bra bit över 50000 och då är min fortfarande original bortsett från fälgar och sänkning. ![]() ![]() Gammal Mazda 4x4 har klena växlelådor, se upp med dom! Nä gå och köp dig en Kadett GSI så får du MYCKET mer banbil för pengarna! _________________ Street Triple RS -18 |
||
Jag tror att en otrimmad 200SX (med bara chipstrim) skulle vara konkurans kraftig i Roadsport B, om det går att få ner vikten till 1160kg.
Grund effekt 169Hk Tillägg ABS 5% Möjlig att Chipstrimma 15% Beräknad effekt: 202,8Hk x 5,7 = 1155,96Kg Går i det inte att få ner vikten till 1160kg så får man hänga på en vinge bak och bli bestraffad med 5% extra vikt = 1218,9kg Skulle vara ett roligt projekt NISMo regerar. _________________ Christian Eriksson |
||
Jag var och kollade på den där Polon idag den var ball många sjysta bitar men det var detaljerna som gjorde mig osäker, så som mitt konsollen satt fel så backen inte gick i, avluftningen till olje tråget låg och skramla mot torpeden, remmen till kompressorn slirade, mm ja bara små saker men om man missar det enkla hur bra är resten ihop satt, fick ned priset okej men inte för direkt affär, fler tips tack, jag ska försöka inte vara så petig men det är svårt.
200:an värkar det ju som man kan glömma om man, går efter era tips, och mazdan gåt ju inte att köra utan vxllåda ![]() ![]() _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Jag fundera på att eventuellt göra mig av med min bil:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Kan det vara av intresse? Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Tok
![]() _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
Hur har dom lyckats med att få den plåtsaken att skramla mot torpeden ? Att remmen slirar finns det ett fint hjälpmedel i mot i Tyskland. Kuggrems drift. Kostar ca 2500:- _________________ // Jani Hast |
||
Öka på budgeten något så får du råd med den här http://www2.blocket.se/view/3536123.
/ Pär _________________ /Pär Nyman |
||
Nice! Någon som vet hur det gick för den i sportvagnserien? _________________ ![]() |
||
Jaha då kan vi stänga tråden det blev den där g40 polon körde 20 mil hem igår den är skit ball måste bara finslipas tog mig 15 min att åtgärda alla skrammel, kommer bli en grym konbanebil
![]() ![]() _________________ Joakim Hammarlund Esson2 nr55 |
||
En Polo, det var som sjutton... ![]() ![]() Dom lär ju gå rätt kvickt, inte minst runt ![]() ![]() Vem ska man tampas med på franskbilsträffarna nu då... ![]() ![]() ![]() (Du får komma förbi och visa bilen vid tillfälle...) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 11038 besök totalt |