Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
14 besök senaste veckan (1074 totalt) |
För 20 år sedan körde ekonomichefen runt i lyxutrustad A2 och nu ville jag pröva.
Det började med en hyggligt snål 1.4TDI förra året. Den behöver byta knutar och jag passade på att porta toppen och göra back-cut på ventilerna. En Garret 1749 turbo och rostfri downpipe och stor IC från Darkside köptes. Spridarna blir från V10 och borde räcka till 150hk. Nu sitter det sköna stolar från Audi TT i och 17" BBS Challenge på. D2 coils blir det med plus HAWKHp+ bromsbelägg. I somras blev det en till, denna gång med den alltför avancerade 1.6FSI med motorkod "BAD" ![]() ![]() Dessa är ROSTFRIA och hyggligt lätta. Samma chassi som bla VW Polo och går uppenbarligen bra på Ringen med 75hk: _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
Kul med fler id*****, förlåt, entusiaster
![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php A2 är lätta, så med lite pulver under huven gör de bra ifrån sig i tex konbana. Jag är lite sugen på en 1,4 tid. Lättare att trimma och det finns lite mer grejer väghållningsmässigt till de fembultade. Och de får ha dragkrok! _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
14 besök senaste veckan (1074 totalt) |