Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
ATE hydraulisk broms servo utväxling
1 besök senaste veckan (453 totalt)
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1454


Trådstartare
Är det någon här som förstår sig på ATE hydraulisk broms servo?

Och vad som ändrar utväxling?
Se bilder och information i min bil tråd.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1781158#1781158

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
JBT
Solna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 454



Jag tror att utväxlingen bestäms av armen som styr tryckventilen.
Om man kan ändra utväxlingen i armen så kommer tryckventilen släppa på olja senare och då borde det bli mindre servoverkan.
Den mer avancerade lösningen vore ju att ha ett mindre borr på själva tryckcylindern för att få mindre servoverkan.

_________________
Jacob Blomqvist

Honda SC CC Elise S2
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1454


Trådstartare
JBT skrev:
Jag tror att utväxlingen bestäms av armen som styr tryckventilen.
Om man kan ändra utväxlingen i armen så kommer tryckventilen släppa på olja senare och då borde det bli mindre servoverkan.
Den mer avancerade lösningen vore ju att ha ett mindre borr på själva tryckcylindern för att få mindre servoverkan.


Ja det var den armen jag själv funderat på att tillverka ny med leden på mitten istället
eller att pröva att vända den 180 grader.

tyvärr kan jag inte få ut nån ritning eller liknande från ATE classic då dessa är helt låsta till porsche.

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1454


Trådstartare
JBT skrev:
Jag tror att utväxlingen bestäms av armen som styr tryckventilen.
Om man kan ändra utväxlingen i armen så kommer tryckventilen släppa på olja senare och då borde det bli mindre servoverkan.
Den mer avancerade lösningen vore ju att ha ett mindre borr på själva tryckcylindern för att få mindre servoverkan.



Den gängade delen med röda sträcken är inte gängad i botten,
Utan nånstans i mitten.
Vad kan olika lägen på den delen påverka?
Den delen har flera små hål i sig, och en "kolv" går inut.
Har läst på internet en som trodde den skulle vara gängad i botten då kom hans pedal inte upp igen,
Men frågan är vad dennes olika läge kan påverka?
Annars borde dom tillverkat delarna så det bara går att sätta ihop på ett bestämt läge?







_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Skruva banåkabil
ATE hydraulisk broms servo utväxling
1 besök senaste veckan (453 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande