Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (453 totalt) |
Är det någon här som förstår sig på ATE hydraulisk broms servo?
Och vad som ändrar utväxling? Se bilder och information i min bil tråd. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Jag tror att utväxlingen bestäms av armen som styr tryckventilen.
Om man kan ändra utväxlingen i armen så kommer tryckventilen släppa på olja senare och då borde det bli mindre servoverkan. Den mer avancerade lösningen vore ju att ha ett mindre borr på själva tryckcylindern för att få mindre servoverkan. _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
||
Ja det var den armen jag själv funderat på att tillverka ny med leden på mitten istället eller att pröva att vända den 180 grader. tyvärr kan jag inte få ut nån ritning eller liknande från ATE classic då dessa är helt låsta till porsche. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Den gängade delen med röda sträcken är inte gängad i botten, Utan nånstans i mitten. Vad kan olika lägen på den delen påverka? Den delen har flera små hål i sig, och en "kolv" går inut. Har läst på internet en som trodde den skulle vara gängad i botten då kom hans pedal inte upp igen, Men frågan är vad dennes olika läge kan påverka? Annars borde dom tillverkat delarna så det bara går att sätta ihop på ett bestämt läge? ![]() _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (453 totalt) |