Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 15 besök senaste veckan (8336 totalt) |
Men "Mindfulness som stresshantering" är motion menar samma handläggare? Håller med Kolja, handläggares åsikt behöver nog prövas i annan instans före den godtas Ur 4 Bedömning https://www4.skatteverket.se/rattsli "HFD:s domar innebär att förutsatt att utgivet friskvårdsbidrag erbjuds hela personalen och uppgår till mindre värde kan friskvårdsbidraget användas för att ersätta kostnader för aktiviteter som innehåller moment av motion. Förutom traditionella motionsaktiviteter som träning på gym, simning och deltagande i olika bollsporter kan friskvårdsbidraget således användas för kostnader som den anställda haft för aktiviteter som mer har karaktär av hobby eller fritidsaktiviteter så länge dessa aktiviteter innehåller moment av motion. Ett friskvårdsbidrag kan då användas för sådana aktiviteter som innehåller moment av motion och träningsom exempelvis agility, sportfiske, och enduro så länge som övriga förutsättningar för skattefrihet är uppfyllda. Friskvårdsbidraget kan även användas för personliga startavgifter i tävlingar som innehåller inslag av motion" |
||||
Update!
Ringde idag direkt till Lönechefen som har direktkontakt med skatteverket. Friskvårdbegäran nu godkänd för långlopp och betals ut på nästa lön! Tydligen rådde det stor osäkerhet hos både lönekontor och skatteverket, då ingen av de hade sett en sådan begäran förut (troligtvis för att den är så pass ny) och de var frågande till om den innehöll motion. Så länge den innehöll någon typ av motion är den okej kom man fram till, man får det dock inte för virtuell motorsport enligt dem, men det rör ju inte mig. :P _________________ Micke Holfve |
||||
Thats the spirit! No retreat, no surrender, we shall never give up these shores! _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Bra att veta, detta med skattemyndigheten. Jag har lämnat in underlag från ett antal banträffar. Tack och lov har jag loggar från min pulsmätare som nog visar ganska tydligt att det handlar om mer motion än många andra former av detsamma.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Jag har lyckats ta anmälningsavgiften som friskvårdsbidrag. Flera gånger också. Vet inte om det beror på var man jobbar och det företagets policy men när jag jobbade på Koenigsegg så var det inga problem ![]() _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||||
Kul! Då lär jag försöka få ett kvitto på en betalning och prova! _________________ Emil W |
||||
Jag har köpt hyrkartskuponger för friskvårdsbidrag. Motion? Jag blir åtminstone svettig. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Det är fritt fram! Vi har hjälpt många förare med riktigt kräsna revisorer som kollat och kollat... varje gång med tumme upp.
![]() |
||||
Gick inte igenom smidigt men till slut efter jämförelse att sportfiske vara inslag av motion och detta är extremt mycket mera påfrestande.
Efter en arrangör ville ha 20% avgift för det skulle gå till friskvård och en annan inte skulle köra något på Mantorp så löste Lars Grennberger på LMS och Sviestad det på kort varsel. Han är en LEVANDE LEGEND! ![]() Så nu blir det testköra där en del i sommar. Försöka ta under minuten. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 15 besök senaste veckan (8336 totalt) |