Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1969 besök totalt |
En Reynard SF84 som är under lite renovering, och som ska va klar till våren 2025.
jag hämtade bilen för några år sen,.Då hade bilen inte gott på länge, den startade och bromsade, men jag tyckte inte att den var tillfredställande i skick så jag har arbetat på den i omgångar när jag haft lust och inte haft annat kul som kommit i vägen. Nu är de nära känns det som. så här kommer lite bilder. _________________ Billy åkebrink |
||
Är det en guld-Imp i bakgrunden!?
Kul grej! Var tävlar man med en formel 2000? Jag är lite sugen på att få tag i ett liknande chassi och bygga nåt kul... _________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||
ja de är en gammal imp jag har.
man kan köra i rhk serien i sverige. Hms, danskarnas motsvarighet, en mkt trevlig serie med fler startande formel ford 2000 bilar. dom kör ofta två tävling på ring kutstorp. Eller om man har lite mer budget kan man tävla ute i europa. _________________ Billy åkebrink |
||
Inte bara en Imp i bakgrunden även en klassisk gammal Gokart på väggen ser ut som en Robardi (ala Gösta Pettersson) Ronnys Pappa _________________ Peter Franzén Nissan 200SX V6 SSK-racing klass3 MB SLK230 Kompressor sommarbil |
||
Hallå, de har varit tyst ett par veckor, men de händer saker lite hela tiden, jag har grejat med plåten som ska va över huvudbågen.
Först fick jag så klart gnista snabbståls skär så jag fick till ett bra radie verktyg. Sen var de till att, klippa, valsa, falsa och krympt och sträcka, den är inte klar men de är rätt nära. De var rätt pyssligt, den passade väl i form innan jag fastade, men då ville plåten fläka ut sig kan man säga, så jag fick då låna en krymp å sträck av en vän. De kommer en bild så snart den är klar ![]() ![]() ![]() Ett annat problem jag haft är att få plats med en ljuddämpare på ett tillfredställande sätt, jag har köpt tre olika och var väl inte helt nöjd med någon av dom. Jag fick justera den ena så den iaf får va med till en början sen får vi se. Jag är inte stolt över den men de får gå. Sen får jag snygga till fästet och lite mer uppfästning till dämparen. ![]() ![]() Har även blästrat en gammal ventilkåpa, man vill väl inte ha en tung och säkert "tät" alu ventil kåpa🤭så en lättare plåt får de bli, Med vänlig hälsning, Billy _________________ Billy åkebrink |
||
Idag har jag monterat plåten över huvudbågen, de var inte helt lätt att få till plåten, för att när man falsat radien som ska smita åt, mot rören, så vill plåten sträcka ut sig, så man var tvungen att krympa plåten, men till slut blev den riktigt bra, sen vill man inte borra nya hål så jag har använt dom gamla, de är extra pyssligt, men här är resultatet,
![]() ![]() ![]() Jag hoppas på en uppstart i jul, de är bara en oljetrycks kontakt kvar mer eller mindre, Väl möt _________________ Billy åkebrink |
||
När bilen köptes, så var de ett avgas system som jag inte var nöjd med, så jag fick plasta igen ett stort hål på bak delen till karossen. Och de har varit lite små trixigt att få till en ljuddämpare, och ett utblås, men nu har jag fått till något jag är nöjd med.
Så här blev de. Helt okej ![]() _________________ Billy åkebrink |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1969 besök totalt |