Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Forester 2,5 XT -05 - snabbare styrväxel?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (3844 totalt)
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Råkade impulsköpa en uppsättning fälgar med R-däck, någon slags inte-särskilt-dyrt-märke, 9,0x17 tum, med välanvända Nankang AR-1. De kanske kan vara kul att ha till någonting, tänkte jag. Provmonterade ett framhjul och det verkade inte ta i någonstans i alla fall. De ser väldigt små ut jämfört med 19-tummarna där bak (som har alldeles för stor rullningsomkrets egentligen).

Sedan bytte jag olja på min Corolla och min Westfield. Nåt kul ska man ju få ha även en torsdagskväll.

Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator
Trådstartare
Någon bankörning har det inte blivit ännu, inte med den här bilen i alla fall. (Jag kör mest med andras bilar.) Jag kan också konstatera att Nankang AR-1 inte bjuder på någon särskilt bra landsvägskomfort, bombplansljudet från däcken överröstar allting annat. Ändå lite kul.

Överlag är jag skitnöjd med bilen. Den går som ett troll vinter som sommar. Men på en punkt brister den. Styrningen är alldeles för vevig. Nu har jag lyckats lista ut att styrväxeln från en Impreza STI 01-04 borde passa, men sådana växer inte på träd. Så vågar man beställa någonting sådant här (linkylinky till Ali Express), eller kommer jag att få skit i ett dyr-förtullat paket? Mina amatörefterforskningar pekar i alla fall på att artikelnumret är rätt.

Citera
carl.josefsson
Göteborg
Här sen Jul 2008

känns bara spontant som att just styrväxel är något som man gärna har lite välkänd kvalitet på......

/C

Porsche Cayman S 2011
Mazda MX-5 2002 - Såld
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator
Trådstartare
Funderar fortfarande på styrväxel, den är för vingelstyrd för sitt eget bästa. Alla tips om hur man får styrutväxlingen kvickare mottages tacksamt.

Men i väntan på en ingivelse på vad som är bäst anlände ett paket från Temu. Nej, det kommer inte att sitta kvar, men det är lite kul ändå.

Citera
zmicke
Köping
Här sen Dec 2016

Sellholm Tuning kanske kan hjälpa dig 🤔

Öland
Här sen Okt 2011

Lite mycke meck men sånna här finns...

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005

Jag bytte styrväxel på mn gammla civic. och då tog jag den från en annan Honda modell.

Jag antar att Subaru gör likadant, har "samma" styrväxlar på olika modeller med ungefär samma årsmodell fast med olika utväxlingar på.

Mvh, Per

Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator
Trådstartare
Fick en tvåa på besiktningen för trasigt kränghämmarfäste höger bak. Tur då att jag hade fyra, fina STi-bärarmar av aluminium i högen med bra-att-ha-saker.

Toe-in fuljusterade jag med en lasermätare från Jula. Funkar nog det med, hoppas jag.

Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator
Trådstartare
Två saker stör mig i körupplevelsen. Dels den veviga styrningen, dels att det finns friktion i gaspedalen som jag försökt göra någonting åt utan att lyckas. Så nu har jag beställt en ny gaspedal, som jag hoppas inte ska ha samma startfriktion i rörelsen.

Och jag kan ha råkat beställa en styrväxel på Ebay, från en Impreza STI -04. Hoppas att den passar.

Sedan skulle man vilka fixa med lite annat småpyssel. Jag tror att jag har nya toppmonteringar till fjäderbenen någonstans i gömmorna, liksom ett snorfint avgassystem, en aluminiumbärarm till vänster sida fram (eller om det är höger. Undrar vad man får tag på en till?) Och lite sånt där.

Så, det var väl av högst måttligt intresse. Mest skrev jag det här för att spara länkarna till prylarnas artikelnummer.

Förresten, är det någon som vill köpa en snorfin läderinredning (framsäten + baksäte) till Forester SG?

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Forester 2,5 XT -05 - snabbare styrväxel?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (3844 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande