Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Bilder från Ringen (stora) | 2859 besök totalt |
Admin EDIT: har minskat några av bilderna som var suddiga iaf och beskurit någon osså...
Från need4speed.dk och deras Trip to Nürburgring 2001. En sån här vill jag också ha! Läser jag V8 på denna Hartge 3-serie? Notera de (för Ringen) modemedvetna skorna. ` _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Ajjajj!! Var det "tillochmed" en sk. H50 man satte av där... Illa nog med en vanlig...typ...
För det är väl H50 den heter va? Gissa vilken bild jag ska ha på mitt skrivbord from nu. Inte en aning, men 2 st M3 E30 på Ringen är inte motbjudande i min bok... Tack för fina bilser! |
||
Kan säga att kurvan bidrog starkt! Har faktiskt bättre bilder på M3 E30 (Kan ni tänka!!! ) om jag vill ha en
sådan som underlag... Vad som slår mig, som fortfarande inte varit där live , är hur *fult ord* brant det verkligen är!!! Här kan jag tänka att det är klart intressant om bromsar osv är lite för klena och börja lägga av... |
||
klart man vill spana bilarna på denna sida: http://www.s14motorsport.de/renn.htm |
||
AL skrev:
För det är väl H50 den heter va? Ja, enligt dom uppgifter jag har så ska det vara en "H50". om jag minns rätt så skulle bilen levereras på onsdagen efter kraschen som inträffade under den allmänna åkningen på helgen. Dom var bara där för en sista test innan leverans Föraren missbedömde en omkörning av en mc i Pflanzgarten 1 och så blev det så här, den som satt i högerstolen bröt en arm. > _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
De hade byggt och levererat ett tiotal H50 innan den de kraschade. Egentligen är det en underleverantör som gör det åt Hartge, han heter Günther och är ofta där med sin egen "H50", den är Carbonsvart, har BBS LeMans-fälgar (istf för Hartges blyfälgar) samt GT2-bromsar. Han kör dessutom snabbare än de flesta. Har åkt med ett varv och den går verkligen kanon. Den bilen de kraschade var mkt riktigt en kundbil som de sluttestade (kan man hitta bättre test?). Enligt Günther som körde och Jörg, säljchef på Hartge, som åkte med så hade de legat och väntat bakom MC:n länge och till slut går han ur vägen, Gunther stämplar och då han är på väg om så går MC:n tillbaka framför bilen. Finns två valmöjligheter, köra över MC:n eller väja. Som synes valde han det senare. Att det bara resulterade i ett armbrott på Jörg får anses väldigt lyckosamt. Jag tycker M3:an verkar rätt säker att krascha för även om bilen är rätt kvaddad så verkar passagerarutrymmet intakt. |
||
Bilder o videos Bilder från Ringen (stora) | 2859 besök totalt |