Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 1068 besök senaste veckan (120307 totalt) |
Trist.
Blir snabbt pengar att renovera det där också - man kan flam/plasmaspruta det och sen får man slipa om axeln, men har man inte utrustning själv så försvinner tusenlapparna snabbt. Å andra sidan har man ju då en axel som man vet är i nyskick. Dessa var jag i kontakt med angående att coata ett avgassystem för många år sedan. De låg inte alls fel i pris då för sådana arbeten, så du kan prova att kontakta dem. Var väldigt tillmötesgående även om man var privatperson. https://ytan.nu/ Sen får du hitta en mekanisk verkstad som kan slipa axeln. |
||
För övrigt måste jag säga att jag läser den här tråden med stor behållning verkligen (drömmer kanske mig bort till ett flamboyant liv där man byter skinnvästen och trätofflorna mot Aston-jackan och loafers
![]() Det var nästan att man satt och hoppades på rejält regnväder på banträffen för att få se lite annorlunda rapport med bara inifrån-bilen-bilder. Nåja, det blev ju bra ändå, men nog hade det varit en spännande typ av banträff! ![]() |
||
Re:
Intressant. Ser ut som korrosionsskador på stången där ändbussningen har varit. Har det kommit in fukt pga dålig damask när bilen har stått? Bör gå att renovera men det behövs väl en mekanisk verkstad för att ta bort korrosionen och få dit nya ändbussningar med rätt tolerans. Samt nya tätningar. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Vi har sprungit på varandra för lite i år...
Kolla denna videon ungefär 5 minuter in. Det är visserligen Nya Zeeland men tekniken borde ju finnas i Sverige. Du får göra jobbet att leta själv. https://www.youtube.com/watch?v=Ez9z _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||
Dina skador påminner starkt om mina.
![]() ![]() Min kuggstång är en TRW från en VW Polo. Kuggstången hann bara 350mil innan den hamnade på skroten 2010. Jag monterade det på 635an 2014, så då såg allt ut som nytt. Sen i 2022 började den läcka. Kan inte se annat än att man ställer bilen med kondens eller fukt i garaget över vintern, och då uppstår detta. Min kolvstång vart inte kromad, så det gick fint att slipa, och polera ner den. Å andra sidan hade den vart kromad, hade nog inte detta hänt ![]() Jag kör med "Citroën" LHM olja i min bil. (Delar hydraulik med bromsservon) Oklart om oljevalet spelar in, troligen inte. Dina skador ser ju värre ut, hade delarna suttit lätt åtkomliga, kunde man ju prova att slipa/polera. Och smälla ihop det, och be en bön. Men ja... nja... Vid 6,20 in i denna videon är lite mer om mina kolvstänger. (Allt är tätt än, vad jag vet) https://www.youtube.com/watch?v=L3F8 _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 1068 besök senaste veckan (120307 totalt) |