Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 841 besök senaste veckan (43871 totalt) |
Förutom vibrationer, eller slag, i bromsarna så bromsade det bra.
Men som jag skrev i rapporten så låste bakbromsarna direkt när jag testade med att rycka säkringen till ABS:en. Det fick mig att fundera på om ABS:en får fnatt i och med att bakbromsarna vill låsa upp direkt, och därav slagen i bromsarna. Jag funderar på om en bromsreduceringsventil skulle kunna få systemet mer i balans så att ABS:en inte behöver gå in direkt. Sen blev jag lite brydd när jag plockade av hjulen. Framskivorna såg inte jätteroliga ut... ![]() Det konstiga är att det bara är på utsidan som de fått reporna, eller vad man ska kalla det. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||
Edit: är det EBC Turbo Grooved skivorna som fortfarande används och som slitits så här hårt??
Ren å skär gissning är ett klossarna är å gör precis de de ska.. klara hög värme och slitage. Men att matrialkonstruktionen (kolhalten) i skivan är tveksamt låg och skivan "smälter" _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Re:
Nej, inte EBC Turbo Grooved, men deras standardskiva. Det kan mycket väl vara som du skriver. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 841 besök senaste veckan (43871 totalt) |