Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 808 besök senaste veckan (153126 totalt) |
Jag blev inte helt nöjd med spoilern som va mitt första kolfiber projekt.
Fick bli ett nytt försök men denna gång med vacuum. Vacuumpåsen strulade och läckte luft men spoilern blev mycket bättre ändå samt ca 100gram lättare ![]() Lite kapning, kladd med epoxi samt klarlack så blir denna toppen ![]() Någon som vill ha den första spoilern för en billig peng? ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
Några kolfiber grejer till klara
![]() Lätta i alla fall ![]() Blir nog lite paus på kolfiber en stund nu och fokus på plåtjobb. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
Har fått gjort klart formen till motorhuven
![]() Fick tag i en gammal form som behövde lite kärlek. Förstärkte den med lite träreglar så den håller rätt form samt gjöt en kant så det är lättare att dra vaccum. Den får duga. ![]() ![]() ![]() Har även fått gjort färdigt höger innerskärm. Inga bilder på detta dock. _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
Äntligen är höger hjulhus klart
![]() Lite enhetlig färg på så blir det ok. Bara vänster hjulhus kvar sen är bilen klar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
Nu när du vet hur du ska göra kommer andra sidan gå hur snabbt som helst. Vi behöver fler svängjänk!!!
![]() ![]() _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||||||||||
Tror jag behöver en utredning... vilken diagnos
Som om fler projekt är det som behövs...men man skall inte dö nyfiken Kan nog bli fräck när den är klar thumbs up ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
Re:
Vad blir det för motor/låda i denna?? 1.8 T med låda ![]() Edit... såg nu att något skymtar... men vad? _________________ Michael Thulesius |
||||||||||
Re:
Sitter en VW 1,8 t med 5-växlad låda i nu men den kommer åka ut. Blir hayabusa/gsxr1000/mc motor i stället. Litet, varvvilligt och lätt ![]() VW motorn och lådan skall säljas om någon är sugen. _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
Re:
Okey gissade bara.. tänkte det kunde vara en kul kombination.. _________________ Michael Thulesius |
||||||||||
Re:
Jag skall villigt erkänna att jag är dålig på dessa motorerna...de är kanske en skitrolig motor/låda i denna ![]() _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
Re:
1.8t motorerna är trevliga 👌 _________________ Henrik Dahl |
||||||||||
Re:
Ja, den är ruskigt låg. Tror jag mätte takhöjden till 97cm... Den blir nog lite högre i gatskick för nu är det 7cm markfrigång till ramen. Referens: mannen på bilden är ca 180cm lång. ![]() _________________ Mikael Nordin Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #120 |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 808 besök senaste veckan (153126 totalt) |