| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Maxi modsport/klass 3
|
413 besök senaste veckan (789 totalt) |
|
Dags att skapa en tråd om mitt senaste projekt! Och för att presentera lite vem jag är till en början så är jag oerhört duktig på att samla och sedan hoppa mellan en mängd olika projekt samtidigt
Jag har 6 olika racingbilsprojekt men endast en är körbar så.. ja ni fattar
Iallafall..! Mitt senaste förvärv är en Renault Clio med maxi karosskit, startade sitt liv som en Clio Cup bil men vart sedan ombyggd för långlopp innan den till sist hamnade i min samling rätt nyligen och längesen jag var så här taggad på att dra igång och bygga bil! Vad är planen då? Körbar till våren, om än med "tråkig" standard motor dvs 1,8L 16V på typ 130 vilda! Byggs för Modsport 3 / SSK Klass 3 så ska rulla på slicks och allmänt massa annat roligt, bygga fwd är inget främmande för mig så ska se vad man lärt sig tidigare och se hur snabb man kan få den här! Kommer ju helt klart vara bilen som avgör
Vad ska göras då? Motor och växellåda ska i, mycket runtikring grejer till det lika så Pedalställ monteras Nya bromsrör & slang ska göras El lär ses över och kompletteras + en del som ska göras om Bromsar och nav ska monteras/bytas/moddas, nya bromsok fram inköpt! Bränslesystem ska göras med tank och allt därtill Vingen ska byggas nya fästen till. Säkerligen en hel del till men det här är i grova drag vad som ska ske i vinter, i April ska den vara "raceklar"! [/img]
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||||
|
|
||||
|
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
||||
|
Kul med en Modsport-förare till på rejsa och kul att någon äntligen bygger en Hot-Hatch till Modsport och SPVM!
Följer tråden. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
|
Re:
Nu har du svaret på bil och motor från fb tråden
||||
|
Re:
Ja,precis! Hoppas du fick klarhet i reglementet. Annars är det bara att höra av sig. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
|
||||
|
Finns också lite mer info om bilen och kommer komma veckovis uppdateringar på min Youtube!
https://youtu.be/KF4rvQ4tmPk?si=VP6u Får de inte att lira med youtube knappen.. troligtvis handhavande fel
||||
|
Re:
Tack! Kul att se att fler är lite taggade på det här, ska bli riktigt kul att se hur potent bil jag egentligen kan bygga!
||||
|
Kul med ytterligare bilmärke i Mod 3 ses till våren lycka till med skruvandet i vinter
_________________ Christer Gellerstedt 0704462430 BMW e30 323 86 s65b40 BMW e90 BMW motorsport 619 Mazda Miata NA Roadsport C GMAB Rototest 4WD - 2WD |
||||
|
Re:
Är väl kanske inte den typiska modsport bilen men förhoppningsvis passar den in ändå liten, lätt och låg så praktiskt taget en framhjulsdriven Ginetta
||||
|
Re:
Passade finfint!
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
|
413 besök senaste veckan (789 totalt) |