| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
|
<< 1, 2, 3 ... 124, 125, 126 39 besök idag (725810 totalt) |
|
Re:
[quote="Marcus Gustafsson"]
Om allt bara fungerar får vi "bara" njuta av race-rapportern, nu får vi både race-rapporter och lärande meckrapporter! (sagt med glimten i ögat) Det kanske är den motorn som hållt längst av alla som varit i?
Edit: Äsch, för långsam att svara. Trådskaparen är snabb med feedback! _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
|
Re:
[quote="Marcus Gustafsson"]
Om allt bara fungerar får vi "bara" njuta av race-rapportern, nu får vi både race-rapporter och lärande meckrapporter! (sagt med glimten i ögat) Det kanske är den motorn som hållt längst av alla som varit i?
det sjuka är att RBn höll bäst hittills. Den som är känd för att ta livet av sig... LS hade varit det smarta.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
|
Kan vi inte hitta någonting annat än en LS, som havererar på nya och mer intressanta sätt än BMW-motorn gör nu? Något där blocket spricker, eller där vevaxeln kroknar (bildligt och bokstavligt)?
Mer allvarligt; att bilen inte har bitmärken i huven och ett kofotstort hål genom bakrutan måste vara ett tecken på att du är en mer harmonisk människa än de flesta. Vanliga dödliga hade gett upp ett antal motorer tillbaka, jag kan bara vara avundsjuk! Men jag håller tummarna för att det ska sluta rasa så frekvent. _________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||
|
Re:
Är det en sån här du menar
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||||
|
Du har kanske anledningen klar till varför det rasade, men jag ska ändå ta upp en grej.
Om du har EN sond och kör closed loop exempelvis, då kan en cylle gå galet. Men sprutet korrigerar för detta så man ser aldrig felet. De feta cyllarna släpper ut oförbränt som syret som pumpas ut av den dåliga cylindern förbränner, vilket kan vara helt omöjligt att se på lambdan. En sond per cylle, eller åtminstone egt sensorer per cylle är till stor hjälp för att undvika knas. Eller ha stenkoll på bränskekorrigeringen, för luften i Tyskland är inte magiskt bra så man ska tillåta lambakorrigeringen dra iväg, återigen om man kör closed loop. _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||||
|
Re:
Japp. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
|
Re:
Jag en lambda, men 6st egt. Nu var det ju inget ras. Motorn fick för lite soppa och började misstända. Då avbröt jag tävlingen just för att jag inte ville köra sönder. Väl hemma så har jag hittat felet. Det var ju de små filtren i spridarna. Det är bekräftat och åtgärdat. Nu går motorn hur fint som helst igen, förutom att stift nr3 sen sade upp sig. Det har också fastnat lite. De här stiften har hela tiden gått trögt. Vet inte varför. Men något är lite knas med gängan. Standardstiften kan jag dra för hand till anslag. Dessa måste jag dra med verktyg hela tiden. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
|
Re:
Har du träffat mitt ex? Jag har redan vunnit VM i tålamod. Så detta är en baggis.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
|
Re:
Om du känner dig lite extra dum senare har jag hört att sanningen endast finns i triangulär form
_________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||||
|
Fan vad kul läsning, även om plotten har en seg utgång. Hur många upplevelser som helst att t.ex. klistra in på Tinder. Och bucklorna kommer väl! Next time!
|
||||||||
|
Re:
Greppade inte det från början, varför du ville bli av med direktinsprutningen? Liksom, vad var poängen? Är det omöjligt att nu backa tillbaka till det koncept som andra fått att funka med denna motor, med DI? _________________ Magnus Falk |
||||||||
|
Re:
Haha!
||||||||
|
Re:
Ja, det är omöjligt. Anledningen är att jag inte kör oem styrsystem. MaxxECU Har inte stöd för DI. Vad jag vet är det bara Motec och Syvecs som har. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
|
Re:
Jag har för mig att Emtron också klarar av det, men det ligger ju också i det översta pris området.... man kan väl säga att dom är top of the line. _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||||
|
||||||||
|
Förstår att tanken på att byta styrsystem är uteslutet.
En helt annan tanke: finns möjlighet att köra bilen mer under lättare belastning och "lära/logga" mera för att förstå mer och djupare om vad som händer? ...Innan det blir fara för nytt ras? Murphy har ju en förmåga att dyka upp där man minst anar det. Det finns en annan möjlighet till problemen som varit: flera "mini-murphy" som samverkar och tillsammans ställer till det. Vad jag menar: vilka möjligheter finns att systematiskt utesluta delsystem för delsystem, vid relativt ofarliga belastningar, för att hitta möjliga mini-Murphys? _________________ Magnus Falk |
||||||||
|
Re:
Mini-Murphy!
Jo det finns. Det är ju precis det vi har gjort nu under sensommaren i rullande landsväg. Så felet är ju löst. Det var ju spolarna i kombination med utsticken på tändstift. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
|
Re:
Vi håller alla tummarna att inte någon fler mini-murphy lyckats med konststycket att uppnå svart bälte av fjärde graden i den ädla konsten av ultra-professionell kurragömma, i just din bil...
_________________ Magnus Falk |
||||||||
|
Re:
Om någon kan är det väl du som kan övertala Nathaniel att lägga till DI
Skönt att du endå hittar saker när det strular och inte bara måste famla i mörker. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
|
Jo, jag har pratat med Natte om det där med DI. Det han brukar säga är att tajmingen är jobbig. Det är så exakt och därför kräver så mycket programmering. Han KAN göra det, men har inte tid... Så sa han till mig.
Det brukar betyda att det kommer sen i alla fall när han gör det "bara för att" Men som det ser ut nu ligger energin på växellådor istället. Men mini-Murphy har fått sparken. Så nu är motorn ok. Grejjen är ju att det är så jefla gott morr i skiten när den går. Det är en fantastiskt fin motor att köra. Annars hade jag nog gett upp för länge sedan. Jag och Öhman brukar skoja om att det i håller på med är ett starkare beroende än heroin. Känslan när man ger sig ut ur depån med något man byggt är så stark att det inte går att jämföra med något annat... Jag har ju inte provat heroin, men det verkar vara dyrare än racerbilar till och med, så jag hoppar den.
||||||||
|
Re:
Säker på att heroin är dyrare än racerbilar? Denna säsongen hade det nog varit billigare med heroin för oss båda... MEN vi ska inte forska i det ämnet för det slutar inte bra.. Med racerbilar har vi i alla fall en chans att det slutar bra...
_________________ Peter Öhman |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
|
<< 1, 2, 3 ... 124, 125, 126 39 besök idag (725810 totalt) |