| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
|
<< 1, 2, 3 ... 527, 528, 529 21 besök idag (2646334 totalt) |
|
Den jag köpte ska klara mäta upp till 400 ampere likström.
Så jag vill se om den överhuvudtaget kunde mäta några få ampere och blev förbluffad av resultatet när jag mätte 4A batteri laddaren när det laddade mitt batteri.
Nu har jag ju inte kontroll mätt att laddaren verkligen ger 4ampere osv. men trodde ändå inte den kunde mäta så få ampere och visa det på displayen med denna typ av ampere mätare för likström där kabeln bara ligger löst igenom den stora mät ringen. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
Hålet i mät sensorn var väldigt stort så satte skumgummi runt plastslangen som sitter utanpå + kabeln så att givaren sitter stilla men mjukt så den inte skakar sönder..
Detta blev bästa stället direkt nedanför generatorn där den sitter lite skyddad osv.
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
Re:
4 ampere e ganska myvket. Å den ser ju ut att vara skalerad för hela ampere på skärmen. Vi mäter mA med tångamperemeter på jobbet _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
|
Visst mäter en tångamperemeter just magnetfältet runt en kabel och sedan gör reverse engineering för att lista ut hur stor ström som krävs för att ge det magnetfältet?
Ingen aning om gummiploppen verkligen är helt transparent mot magnetfält, men det känns som det kan finnas risk att ut du inför ett mätfel? _________________ Magnus Falk |
||
|
Re:
Inte helt omöjligt . Man bör testa . Men det ör ju enkelt. Bara att koppla in ett mätinstrument i serie å se så displayen visar samma som fluken _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !?
|
<< 1, 2, 3 ... 527, 528, 529 21 besök idag (2646334 totalt) |