| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Kompressor, Elite, Europa och crosskart..
|
12 besök idag (24380 totalt) |
|
Re:
Haha, ja, men den gick alldeles för bra för att inte le
Många tack! Grabben har fått för sig att han minsann ska betala allt, och hans budget är inte enorm. Så man tager vad man haver... Men det funkar ju så då måste det vara ok tänker jag
Det svåra var att välja om han skulle ha en brewdog eller falcon som förgasarlock. _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||
|
Snart garagesäsong.
Eliten har haft problem med att bakbromsarna låst sig vid hård inbromsning. Så hårt att jag behövt knacka på trumman men hammare för att det ska släppa. För att komma åt bromsarna och få bort bromscylinder och slangar så får man göra som på bilderna nedan. Plocka ner diffen. Smidigt
Det jag hittat än så länge som är kass är ena bromscylindern samt ena slangen mellan bromsrör i chassi och trumbroms. Den var det tvärstopp i. Så snart blir det en beställning hos SJ Sportscars vilket passar bra eftersom jag även behöver beställa dörrgångjärn till Europan.
_________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||
|
Re:
Lotus siktade inte på lättmeckat, utan låg ofjädrad vikt och att varje del helst skulle ha flera funktioner
Jag har gjort samma operation på min Elite. Du kan ju passa på att byta knutkors till drivaxlarna och bussningar till länkarmarna samtidigt. _________________ Rikard Lundberg |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Kompressor, Elite, Europa och crosskart..
|
12 besök idag (24380 totalt) |