Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Kompressor, Elite, Europa och crosskart..
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
12 besök idag (24380 totalt)
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 297


Trådstartare
Re:

oneyet skrev:
En bild säger mer än ett antal ord.

Grattis till detta. Fulmek på hög nivå här. Insugsröret och ölburken är ju legendarnivå på!


Haha, ja, men den gick alldeles för bra för att inte le

Många tack! Grabben har fått för sig att han minsann ska betala allt, och hans budget är inte enorm. Så man tager vad man haver... Men det funkar ju så då måste det vara ok tänker jag

Det svåra var att välja om han skulle ha en brewdog eller falcon som förgasarlock.

_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera
lahi
Utanför Laholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 297


Trådstartare
Snart garagesäsong.

Eliten har haft problem med att bakbromsarna låst sig vid hård inbromsning. Så hårt att jag behövt knacka på trumman men hammare för att det ska släppa.

För att komma åt bromsarna och få bort bromscylinder och slangar så får man göra som på bilderna nedan. Plocka ner diffen. Smidigt

Det jag hittat än så länge som är kass är ena bromscylindern samt ena slangen mellan bromsrör i chassi och trumbroms. Den var det tvärstopp i. Så snart blir det en beställning hos SJ Sportscars vilket passar bra eftersom jag även behöver beställa dörrgångjärn till Europan.









_________________
Lars Dahlstedt


Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor
Lotus Elite 503 -75
Lotus Europa S2 -68
Lotus Europa S1 -67
och lite annat
Citera 1
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2292



Re:

lahi skrev:
Snart garagesäsong.

Eliten har haft problem med att bakbromsarna låst sig vid hård inbromsning. Så hårt att jag behövt knacka på trumman men hammare för att det ska släppa.

För att komma åt bromsarna och få bort bromscylinder och slangar så får man göra som på bilderna nedan. Plocka ner diffen. Smidigt

Det jag hittat än så länge som är kass är ena bromscylindern samt ena slangen mellan bromsrör i chassi och trumbroms. Den var det tvärstopp i. Så snart blir det en beställning hos SJ Sportscars vilket passar bra eftersom jag även behöver beställa dörrgångjärn till Europan.



Lotus siktade inte på lättmeckat, utan låg ofjädrad vikt och att varje del helst skulle ha flera funktioner

Jag har gjort samma operation på min Elite. Du kan ju passa på att byta knutkors till drivaxlarna och bussningar till länkarmarna samtidigt.

_________________
Rikard Lundberg
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 7493



Hälsa din son att han har en bra uppväxtmiljö. Underbart fader-son projekt.

Hästarna verkar stabila.

Carry on.

_________________
Tony Jonsson
Grace, Space and Pace.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S2 -01 Kompressor, Elite, Europa och crosskart..
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
12 besök idag (24380 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande