| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 360 -83 "R"emjohan race till gata Edt
|
40 besök idag (4074 totalt) |
|
Då man inte är i skruvarläge så får man göra det nästa bästa.
Klicka hem grejor alltså. Blir så att jag får hjälp med ett nytt grenrör av harrproductions som är en magiker i garaget. Det kompletteras med en mindre turbo. Ska testa Pulsar med inbyggd wg specad för ca 660 hk. Ar 0.72 avgashus Med vband in o ut. Kompletteras med 1200cc boschspridare och ett maxxecu race med deras härva för T5. Tidsplanen ff är klar före sommaren 2026. Sedan får jag se hur det går med att hitta lösningar för att lösa sfro delen. Over and out// Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
|
Kanske värt att kolla upp specen på kammarna också?
Kan påverka körbarheten enormt. Kanske hade du fått ett bättre register med vanliga sugiskammar? _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
|
Du har sannolikt helt rätt. Det påstås att kammarna ska vara slipade enligt setupen men helheten är ändå märklig. Toppen är fixad osv men inget om kammar.
Har papper på allt annat utom kammarna, saknar vvti och jag tänker nog testa med befintliga. Annars så verkar det räcka väl till mina behov med GLT kammarna. Så i perioden att strössla tid o pengar, så börjar jag med de jag har och ser vad ett modernt sprut o kringutrustning kan åstadkomma. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
|
Jo då, det händer grejor ändå i tomteverkstan.
Mitt ngt bekväma men mer kostsamma (kanske) val att köpa mig hjälp ger avkastning. Med ny teknik så hoppas jag på goda resultat på volvetten. Byggare Tomas har gjort storverk på kort tid. Nytt är. Grenrör, ombyggt insug, tryckrör, spridare, tändspolar,motorstyrning annan turbo, maxxecu race, motorhärva, alla möjliga givare till det mesta. Städat upp invändigt. Blir en dash och pdm till allt nödvändigt. Antispinn såklart. Uppstart o bromsning närmar sig. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
|
på bilden är wg bara strypt av macventilen
Du får bredare reglerområde och minskar att wg smygöppnar pga avgastrycket om du drar en slang till under wg undersida, enligt dual port wg. spool-up minskar. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
|
Det går framåt. Iallafall med de som byggts på entreprenad. Vilket innebär 2 saker.
1: Dags för mapp o bromsning/justering o kalibrering av alla nya möjligheter som uppstått så tekniken gått framåt med styrning av bra att hs grejor. 2: Det blir mer jag själv som får pyssla på mot målet att besikta. Det innebär mer lagom pyssel för min del, men den stora fördelen ör att bilen är snart "körbar igen". Den fick förut men förhoppningsvis blir allt bättre i körbarhet. Nåja, bromsbänksresultat ska förhoppningsvis redovisas under kommande vecka.
Ska fyllas på.med lite övrigt då.det finns 4 tomma knappar kvar Kanske lite tracktioncontrol, sensorer för det är iaf på plats. Over and out // Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 360 -83 "R"emjohan race till gata Edt
|
40 besök idag (4074 totalt) |

