| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Phantom P91 - RS2 SPVM
|
95 besök senaste veckan (41156 totalt) |
|
Re:
Bra jobbat, jag tycker du verkar ligga på rätt bra och är effektiv _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||
|
Dom jag mötte i trafiken idag, tittade väldigt
Orkade inte lasta i släpet för 400m, jag tvättade efteråt istället..
Alla växlar går i fint, koppling och stag fungerar bra. Motorn behöver fortfarande finjusteras somsagt, och ett varv till med bromsluftning tror jag.
_________________ A l e x l i n d a h l |
||
|
Efter många om och men tror jag den går som den ska, shakedown får utvisa det.
Det var TPS som behövde kalibreras
Nya endplates, 500gr lättare. Gör nog gott med tanke på att det är vikt högst upp och allra längst bak.
Bara kontrollmärket som saknas
||
|
Skulle egentligen jobbat denna helg men jag struntade i det.
Så jag fick lite extratid över så passade på med lite experiment.. Hade ett extra gammalt (lagat) dedion rör som jag sparat på. Snittade upp denna och "skränkte" den till ca 2.5 grader camber, och mycket mindre toe in än vad den hade innan. Tanken är att försöka få hjälp under säsongen att mäta däcktemp bak, byta rör samma dag/helg/tävling och utvärdera. Troligtvis är 2.5 grader för mycket bak, men tänker med datan från bägge rören kan jag killgissa mig fram till en bra kompromiss, och framförallt känna hur den beter sig. Sedan bygger jag ett helt nytt rör i lugn och ro
Mindre toe bak borde även ta bort lite understyrning. Tiden får utvisa
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Phantom P91 - RS2 SPVM
|
95 besök senaste veckan (41156 totalt) |