| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Europa s2 1968 amatörbygge
|
1107 besök senaste veckan (3097 totalt) |
|
Får nog revidera min gissning på viktfördelning. Kollade min Super7a och den har 43% fram och 57% bak.
Gissar mer på 40% fram och 60% bak men är en riktig killgissning
_________________ Mikael Nordin -Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #110 |
||
|
Re:
Ja, powerlite ok kommer det att bli. Frågan är bara vilken kolvdiameter
Skall kolla på fmic.eu...tack för tips _________________ Mikael Nordin -Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #110 |
||
|
Re:
Har ju haft dina grejer som en liten mall Har dock fått för mig att jag behöver lite större skivor bak i och med mittmotor men det kanske inte behövs
_________________ Mikael Nordin -Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #110 |
||
|
Jag inser att jag bara delvis svarar på frågan (eller inte alls, egentligen), men har du redan rören? Jag beställde rör bockade och kapade från ME Racing med hemleverans, det blev åtminstone för mig den smidigaste och billigaste lösningen när jag inte hade rör liggande.
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||
|
Re:
Tackar för tips Borlänge är ju en bit från Gbg men får se om något närmare dyker upp. _________________ Mikael Nordin -Lotus Europa bastard -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR Svkg #110 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Europa s2 1968 amatörbygge
|
1107 besök senaste veckan (3097 totalt) |