| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ytbehandling av skruv fästen mm.
|
18 besök senaste veckan (928 totalt) |
|
Vad finns det för bra ställen att lämna in saker på ytbehandling till ? Förzinkning och gulpassivisering, Gärna i Västra Götaland men ställen som tar emot fraktat i paket funkar med
Är smådelar skruv fästen mm, har ett GDS kitt men tar väl lång tid när det blir en del saker
_________________ Fredrik L 190E 2,3-16 -88 Lancer EVO 6 -99 Supra MKIV RZ -95 |
||||||
|
Jag har lämnat rätt mycket delar till Industrigalv i Gånghester, Men sen jag var där sist har dom bytt ägare och det har varit lite kalabalik kring det. Så jag vet inte säkert om dom tar emot privatkunder längre.
_________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||||||
|
De tar emot privatkunder, var där senast för 3-4 veckor sedan och hämtade delar till min lotus
Lämnade även in delar förra året som de gulpassiverade, blev riktigt fint!
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
|
Om ägaren till industrigalv utanför borås är samma som förra året lämnar jag aldrig in där igen i alla fall.
Då han tag sig friheten att höja priset 1000% vid andra inlämningen och inte gick att resonera med....... _________________ Fredrik L 190E 2,3-16 -88 Lancer EVO 6 -99 Supra MKIV RZ -95 |
||||||
|
Re:
100%, inte någon höjning till 1000% iaf
Kan PMa lite info, jag har lämnat där förr senaste året så mitt pris var som "återkommande kund".
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
|
Re:
Kan du inte skriva ut här istället så folk vet tumme pekfinger vad det kostar?? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Fördelen med ett eget kit är att man kan göra det på enstaka delar man plockar av. Har man 30kg delar så är det nog smidigare att lämna bort.
Vissa saker ska man dock tänka på. Jag gillar inte lämna iväg delar som är näst intill oersättliga, det är ju relativt enkelt att mindre saker, som kanske inte finns att köpa längre, försvinner i hanteringen. En annan sak som gäller mer strukturellt viktiga saker, är att delarna måste bakas i ugn direkt efter elektrolysen för att förhindra väteförsprödning. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
18 besök senaste veckan (928 totalt) |