Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
<<   1, 2, 3 ... 125, 126, 127
97 besök idag (736915 totalt)
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004

Har inte varit inne på rejsa på länge, men nu har jag sträckläst sen kinnekulle och framåt

Sjukt kul läsning

Västervik
Här sen Mar 2006

Trådstartare
Sådär...

Nu har jag haft lite tid för mig egen bil. Har mycket annat i verkstan som måste bli klart. Tändningsproblemen är det som ligger och skvalpar. De nya spolarna var säkert tillräckliga, men jag blev nojjig. Kollade runt lite och vill man ha ett litet kärnkraftverk per cylinder, så är det Mototron som gäller. Jag gillar det inte estetiskt. Tändkabel och grejer, men det kan inte hjälpas. Nu ska det funka tänkte jag och åkte till MaxxECU HQ i Vrigstad.

Snyggt med brandade spolar.... Sen var det bara att börja mecka. Att få plats med dem var inte helt lätt. Det gick många turer innan jag tillsammans med min vapendragare John bestämde att jag drar gängstång med hylsor mellan. Sen svetsar jag ett fäste på insuget.

Fast... När fästet var klart för att svetsas fick jag för mig att vikten och vibrationer blev dåligt för insuget. Det är ändå nåt kilo med dessa spolar.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Trådstartare
... Så jag fick en snilleblixt.

Jag byggde ett fjäderbensstag som jag sen satte ett fäste i. Då fick jag vikten på ett ställe där den inte gör ett problem. Enkelt att passa in och bara svetsa ihop.

Resultatet blev strålande. Jag smetade på lite färg och valde samma dimension som oem tagen mellan torped och fjäder torn, så det blev enhetligt. Jag är mycket nöjd.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 2
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z4GTR DCT-> Jag hade iaf tur med vädret?
<<   1, 2, 3 ... 125, 126, 127
97 besök idag (736915 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande