Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW e46 330 turbo + 325i långloppa
<<   1, 2, 3 ... 49, 50, 51
45 besök idag (146537 totalt)
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Jag lossade Z3 huvudbromscylinder och mätte och jämförde måtten med orginal. yttermåtten skiljer men avståndet mellan axeln från vakuumklockan och hålet i bromscylindern blir samma. Så det skall inte påverka.

Satte ändå tillbaka orginal cylinder och det var likadant Det som bytts sedan förra körning är även bakre bromsar. Så det är lite mera olja som skall flyttas men jag är tveksam om det är grundfelet.
Efter upprepade luftning av ABS pumpen via diagnosdator blev det någorlunda-

Misstänker fortfarande luft i ABS pumpen. Men imorgon fredag är det första körningen på mittsverige och det blir första testet med ny bakdiff, elservo och bakbromsar.
Dessutom sitter det inga krängare varken fram eller bak. Så det lär inte bli några attackvarv ändå. Men ett av mina favoritcitat är:

"One good test is worth a thousand expert opinions."
― Wernher Von Braun

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT
Citera 1
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

100 procent luft i ABS skulle jag säga.

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006

Håller med Erik.
Efter att du kört luftningsprogrammet, så måste du lufta traditionellt några gånger för att få till det.

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
kolja
08
Här sen Apr 2005

Prova höj bilen fram/bak så mycket det går och låt stå över natt. Sedan kör luftproceduren i datorn.

therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Jag skulle kollat själv...men har du jämfört diameter på huvudcylinder på bilen/bilarna oken kommer från, och det du har nu?

Känslan när vi körde kan vara luft i ABS-systemet, men också för liten huvudcylinder. Det bromsade dock såpass bra på nollgradig vägbana att ABS tuggade friskt i alla fall så det kan inte vara så mycket fel storlek (då bottnar pedalen utan tillräcklig bromsverkan).

Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Gick bra på mittsverige idag Enda bekymmer var lite vattenläckage och krypande varmgång.
Skriver mera utförligt imorgon, trött i mössan just nu ...

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW e46 330 turbo + 325i långloppa
<<   1, 2, 3 ... 49, 50, 51
45 besök idag (146537 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande