| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2026-05-12 SVKG Sprint #2 Vårgårda
|
12 besök senaste veckan (269 totalt) |
|
I modern anda har jag här ovan gjort ett bildstöd av hur Sprint #2 var
Alltså, wow! Tack alla deltagare! Ni är underbara, snäpper mer underbara än vanlig för inte nog med att ni dyker upp, är glada och kör fort så är ni hjälpsamma, inspirerande och tålmodiga! Det var väldigt glädjande med hur många av er som kom fram och frivilligt anmälde er till att vara konvakter ute på banan. Tack alla som erbjöd sig och extra tack till er som tog ett pass! Dagen till ära hade vi infört ett tak på deltagare för att kunna garantera maximal körtid, det gick bra på Sprint #1 med 47 deltagare men vi som arrangörer sätter hård press på oss själva att leverera en riktigt bra upplevelse varav ett tak på ca 40 deltagare sattes till Sprint #2. Med ett sådant tak kan vi en normalkväll hinna med upp mot och ibland över 280 starter, vilket gör att deltagare hinner köra 7 stinter. Igår körde majoriteten av deltagare 7 stinter och otippat många som hann med bortåt 9-10 st Variationen igår var lika härlig som vanligt! Allt från standardmässiga BMW's, via Miator och Lotusar till MC-försedd Austin Healey, Porsche med motorn både mitt och bak men framförallt även 3st jänkejärn som alla är makalöst och otippat snabba genom konbanan
Slänger upp några snabba bilder jag tog mellan tidsnoterandet (som denna gång även finns digitalt loggat på dator om någon tid skulle verka osäker), så fyll gärna på mer egna bilder! Nästa Sprint är #3 den 3e juni. Samma tid, samma plats!
Strigård i sin Caterham CSR laddar upp
Janne i en rivig start! Mustangen är en härlig och självklar deltagare sedan många år
Per Landfors är läskigt snabb i sin 911 Carrera 4S, imponerande tight körning!
Väldigt många kvadratmeter footprint i konbanan på imponerande snabb tid! Framförallt en av dagens två mest publikfriande målgångar - gång på gång!
Två från arrangörsstaben, min egna Lotus Exige samt Chriss Rice Toyota MR2 myser i kvällssolen _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
|
Tack för att ni arrangerar så bra för oss.
Ärligt talat så hade jag redan i måndags ingen lust att åka iväg och köra slalom, energilös och många andra "måsten" som borde prioriteras. Men jag tog ändå bilen och hjälmen med mig till jobbet igår. Om inte annat kan jag supporta grabben i hans körning och åka hem om vädret blir sämre. Väl på plats så blev det ett par körningar med blandat resultat. Kvällens höjdpunkt för mig var dock att ha Alan som passagerare och sedan direkt se honom kapa 3-4 sekunder på sina egna tider efter lite tips.
Lite socialt tjöt och coola bilar ihop med nedcabbad körning hem med bra musik i kolonn med sonen i sin NA var nog det som behövdes för att må lite bättre.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
|
Först en stor
till alla er i arrangörsstaben, ni är lyhörda och inte rädda för att göra ändringar.
Begränsningen av antalet startande är väl någonstans ett betyg till hur roligt och väl fungerande ni gör detta arrangemang, många vill vara med och någonstans går gränsen. En Mustang, en Plymouth Barracuda och en Dodge Dart, visst kan jänkare svänga, och dessutom hyfsat fort! Inga klassegrar men inte långsammast heller, mångfalden på körningarna är underbar. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 51 |
|
Tack både Mats och Janne!
Det värmer oss som arrangerar, men viktigast är ändå ni! Annars blir det inte sån stämning och körning
Resultatlistan är uppe! Ingen tid att spilla, det är redan klart! Tider är summerade och vår Webmaster har redan uppdaterat hemsidan: Resultat och total poängställning efter sprint 2 på Vårgårda 12/5 är nu publicerade på hemsidan. https://svkg.se/racing/sprintrace/re Imponerande förutom alla snabba stinter är helt klart Stellan Östlingh som med sin Alpine A110S lyckades köra med bara 0.03s diff i Regularity! Det blir svårt att toppa
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
|
Nästan 5 sekunder bättre tid är sprint #1. Rdäck, coilovers och bakre krängare monterat sedan dess.
Stod konvakt under sista passet. Kvällssol och möjlighet att inspektera andra deltagares spårval på nära håll. Flera som hamnar djupt i högern vid 0:52. Försöker ta lite höjd innan. Men ser ut att ha tappat ~0.2s nedan jämfört mot min näst bästa tid. Lite sämre utgång och därmed sämre hastighet i slutet av "rakan". De flesta tar vänstervarv runt vändkonen. 1:04 Med framhjulsdrivet så känns högervarv bättre för mig. Hellre en rakare acceleration än inbromsning. Men har inte testat västervarv. Så det blir ett test nästa gång och se vad klockan säger. Ska också testa att ta ut vändningen mer för att behålla mer fart runt konan och ut på rakan. I stinten nedan ser jag ut att ha tappat ~0.3s mot näst bästa tid. Tack alla arrangörer! Har anmält mig till sprint #3. _________________
|
|
Tack själv Emil för din insats ute på banan både med bil och som funktionär
Vad har du använt för att logga banan, tror det är flera som är nyfikna på att göra något liknande /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
![]() |
Eftersnack
|
12 besök senaste veckan (269 totalt) |